پاسخ به سوال در مورد مسائل اخلاقی
سوال:
سلام.حاجت بسیار بزرگی دارم میشه دسترالعملی برای براورده شدنش بدین 2.من میخوام اگه خدا بخواد ازدواج کنم برای پیدا کردن همسر مناسب چکار باید بکنم

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله
اگر چهل روز زیارت عاشورای آيت الله حق شناس را كه در سايت آمده درست بخوانید اگر حاجتي داشته باشید ممکن است برآورده شود انشاالله، خود ایشان هم گاهی حاجت داشتند زیارت میخواندند. مهم درست خواندن و عمل به دستورات و شرایط و ترك گناه و معصيت حد اقل در روزهاي انجام آن عمل است.
اگر شرایط شما برای ازدواج مهیا باشد بویژه از نظر مالی، اینکار قابل قبول است و می تواند مفید و سودمند باشد و برای دین و دنیای شما نتیجه داشته باشد.
اول اينكه نمازتان را اول وقت بخوانید و علاوه بر آن سعی کنید صحیح بخوانید، یعنی تقلیدتان درست باشد وضو و غسل و قرائت نمازتان را تصحیح کنید، مسائل نماز را یاد بگیرید، نماز صحیح و اول وقت می تواند زندگی آدم را عوض کند.
ثانيا دست از دعا و توسل برندارید. به ویژه نماز استغاثه به حضرت زهرا (س) را زیاد بخوانید هر روز.متوسل به امام زمان بشوید.هر روز صبح یک زیارت یا توسل به امام زمان 7 داشته باشید که اینها پشتوانه محکم برای دین و عمل شما خواهند بود.
نکته سوم که در یک ازدواج بایستی در صدر نظرات و توجهات خواهان قرار بگیرد اخلاق دختر و پسر است و هیچ چیز به اندازه این مسئله مهم و موثر نیست. نجابت خانواده دختر و پسر و جهات اخلاقی آنها مهمترین شرط ازدواج است و ثروت و زیبایی و بلندی قد و تحصیلات و همه و همه مسائل درجه دوم هستند. برای شناخت اخلاق دختر اگر بتوانید از رفتار و اخلاق مادر ایشان تحقیق کنید و ببینید که مادر در خانه شوهر چگونه عمل می کرده؟ مهربان بوده و احترام شوهر را به خوبی نگه می داشته و صبور بوده یا نه؟ تحقیق کنید آیا در میان پدر و مادر اختلافی بوده؟ دعوی نداشته اند؟ اینها که معلوم بشود وضع اخلاقی دختر تا حدود زیادی معلوم می شود. اینها را از آشنایان بپرسید نه یک نفر. در محل از رفتار کوچه و بازار دختر تحقیق کنید از مدرسه و دانشگاه او پرس و جو کنید. رفتار نجیبانه و غیر آن در این تحقیق معلوم می شود. تدین خانواده پایبندی و تعهد آن ها قابل بررسی و تحقیق است. کتابي دکتر افروز در مورد ازدواج دارد كه بد نیست. آقای ابراهیم امینی کتابهایی در مورد خانواده و ازدواج دارند كه ميتوانيد به آنها مراجعه کنید.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای