پاسخ به سوال در مورد مسائل اخلاقی
سوال:
سلام توبه از لواط چگونه است و بهترین ذکر و عملی که برای پذیرش ان میشناسید کدانها هستن و ایا میشه فقط از یک عمل حرام توبه کرد وارکان توبه از یک گناه مثل توبه ازهمه گناهانه؟احساس میکنم عشقو علاقم به ائمه کم شده چکار باید بکنم؟

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمين جاودان فرمودند:
سلام عليكم و رحمة الله
اولاً شما تنها گناهکار عالم نیستید که ناامید بشوید.
ثانیاً باز هم اگر گناه پیش آمد توبه کنید و البته تضرع و زاری کنید که خدای متعال کمک کند که بتوانید استقامت بنمائید.
ثالثاً جستجو کنید و فکر کنید كه ریشه این گناه چیست؟ مثلاً وقتی یک فیلم می بینید یا وقتی با کسانی صحبت خاصی می کنید یا وقتی فکری می کنید و ادامه می دهید و يا وقتي كه تنها هستید؟ هر چه ریشه گناه بود از بین ببرید.
برای ادامه توبه بایستی عوامل گناه و عوامل منفی را کم کنیم و عوامل مثبت را اضافه بنماییم. زیاد خوردن و غذاهای چرب و شیرین و پرگوشت چیزهایی هستند که عوامل گناه را تقویت میکنند و کسی که میخواهد از این گناه بالخصوص و سایر گناهان نظیر آن پرهیز کند باید در حد لزوم غذای کمتر و ساده تر بخورد. علاوه بر این غذای ساده و کم خوردن برای تخلیه انرژی زیاد جوانی لازم است ورزش کنید ورزشهای رزمی و کوهنوردی و شنا هر کدام که با ساختمان بدن شما متناسب است که این کار مقدار زیادی از انرژی جوانی را تخلیه میکند و مفید است.
خامساً نمازهایتان با دقت و صحت بخوانید. مسائل و قرائت و تقلید باید درست باشد.نمازتان را اول وقت بجای آورید در این دو مسئله دقت کنید. نماز سردستی و بی اهمیت گناه را بر آدم مسلط می کند و بعد نماز صحیح را بطور جدی اول وقت بخوانید.
سادساً توسل به امام زمان، امام حیّ و حاضر زمان نجات دهنده است. هر روز و هر شب به ایشان توسل کنید و دست برندارید. انشاءالله مشکل به عنایت ایشان حل می شود.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای