پاسخ به سوال در مورد مسائل اخلاقی
سوال:
سلام :حتی شمر میتوانست به محضر ائمه(س) شرفیاب شود اما در غیبت فقط باید بهجت باشی که شرفیاب شوی،الان هم بهجت و حق شناس نداریم که مثل مریض از آنان علت بدبختی را جویا شوم. قبل از یک سال و۷ ماه گذشته معصیت هایی داشتم که امروز بحمدالله ترک کردم امادعایم که شفای یک مریض سخت است مستجاب نمیشود.توسل ویاد امام زمان(عج)وبه خصوص اطاعت،میکنم افاقه نمیکندو حالش خراب تر.دقیقا معیشتا ضنکااست. امااعراض یاد خدا ندارم انشالله. خسته شدم اما اصرار میکنم.چرا کان حقا علینا نصر یا ننجی المومنین یااوفوبعهدی اوف عملی نمیشود؟ نفرمودند یک قدم بیایید ده قدم میاییم؟به نماز اول وقت و دوری از گناه و ..عمل میکنم، متی نصر الله؟ فرمودید میخواهی حاجت رد خور نداشته باشد اطاعت کن این کلام استثنایی دارد که من هستم.چه کنم؟

پاسخ:

سلام علیکم

انسان باید گناه را کنار بگذارد و گناهان گذشته را جبران کند . برای قبولی دعا لازم است که انسان به هیچ وجه به کسی بدهکار نباشد و پاک و حلال بخورد ؛ برای چنین کسی قول استجابت دعا داده شده است بنابراین تنها ترک گناه کافی نیست بلکه چیزهای دیگر هم لازم است .

شما برای مریضتان به طور پیوسته ، جدی و پشت سرهم صدقه بدهید ؛ یعنی به تعداد فراوان صدقه بدهید نه به مقدار فراوان. آن دعا و این صدقه ان شاءلله به نتیجه می رسد .

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای