پاسخ به سوال در مورد مسائل اخلاقی
سوال:
من معلم قرآن، مسجدي و وجهه فرهنگي خوبي در جامعه دارم ولي متاسفانه در دوره نوجواني فيلم غير اخلاقي در منزل يكي از دوستان ديدم و از آن موقع تاكنون به طور متناوب مثلا يك ماه خوبم و يكهفته درگير اين فيلم ها مي شوم كه بعد از ازدواج نيز ترك نشد. (البته شدت و ضعف داشت) به شدت به روابط غيراخلاقي در فيلم ها معتاد شده ام.(اين فيلم ها را از كنار خيابان تهيه و يا از سايت ها دانلود مي كنم). لازم به ذكر است كه ديدن اين فيلم ها به هيچ وجه آثار بيروني نداشته و ندارد و هيچگونه اثري بر روابطم با ديگران نگذاشته است. دو دختر خوب و همسر خوبي هم دارم و روابط زناشويي گرمي داريم ولي از ديد من خيلي كم است. هفته اي يا دوهفته و بعضا تا ماهي يك بار نزديكي اتفاق مي افتد. همسرم مدير و استاد يك موسسه قرآني است و بيشتر اوقات خسته و يا حال به خود رسيدن را ندارد.و من هم چون علاقمند به كار ايشان هستم مدارا مي كنم. به شدت عاشق اهل بيت (ع) هستم و مي دانم آن ها را ناراحت مي كنم ولي در مواردي چشم دلم كور مي شود و ساعت ها فيلم مي بينم. بدجور خسته ام. لطفا مرا راهنمايي كاربردي كنيد. و دعا كنيد عاقبتم با شهادت به خير شود.

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:سلام علیکم و رحمة الله،این اعتیاد می تواند همه چیز شما را نابود کند. من تعجب می کنم که هنوز شما می گوئید من بشدت عاشق اهل بیت هستم یا اینکه دعا کنید عاقبتم با شهادت به خیر شود. قانون خدا چنین است که مداومت بر گناه ممکن است به عاقبت بد منتهی بشود و ایمان را از آدم بگیرد. بهرصورت این گناه باید ترک بشود: اولاً شما با خانم صحبت کنید و اشاره ای بکنید که لازم است ایشان در وضع و رفتار خودش تغییر جدی بدهد. شاید اصولاً جایز نباشد اینهمه کوتاهی های ایشان و اگر اینکار گناه باشد می تواند تمام ثواب های ایشان را بباد بدهد. در هر صورت باید این بهانه را از نفس اماره خودتان بگیرید.
ثانیاً برای این که آدم بتواند در مقابل گناه مقاومت کند و یا حداقل مقاومت بیشتری بکند. بنابراین هرچه می توانید به نمازتان بها و اهمیت بیشتری بدهید. حتماً نمازها را اول وقت بخوانید و سعی کنید تا ممکن است نماز را به جماعت بخوانید علاوه بر این به امام زمان توسل کنید توسل مداوم صبح و ظهر و شب. زیارت عهد و زیارت آل یس بخوانید. صلوات برای فرج امام بفرستید نماز استغاثه بخوانید شاید نظر مرحمت ایشان متمایل بشود و شما را نجات بدهد. انشاء ا... نتیجه ای اگر حاصل شد تماس بگیرید.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای