پاسخ به سوال در مورد مسائل اخلاقی
سوال:
باسلام خدمت استاد عزیز و گرانقدر بنده افتخار شاگردی شمارا تازه کسب نموده ام کارمند هستم 2مشکل عمده دارم لطفاً ارائه طریق بفرمائید.1 کنترل زبان ندارم یعنی وقتی با کسی گفتگو می کنم هرچه می دانم بازگو می کنم و اسرار را نمی توانم در سینه نگه دارم البته بعد از بازگو کردن به خودم می ایم و پشیمانم 2 من عاشق سیر الی اله هستم ولی کنترل نفس ندارم و مدام شیطان مخصوصاً در نگاه به نامحرم در من رخنه می کند و بعد از گناه عذاب وجدان میگیرم لطفاً من را ازاین منجلاب نجات دهید

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، آنچه می گوئید یک عادت بد است با هر عادت بدی می توان جنگید و آن را معالجه کرد در ابتدا به خدای متعال توکل کنید و تصمیم بگیرید و بدانید که بدون کمک او کاری پیش نمی رود و آنوقت برای خودتان تنبیهی مالی قرار بدهید مدت را یکماه قرار دهید که در این یکماه هر بار اسرار را فاش کردم مثلاً ده هزار تومان صدقه بدهم. بعداز یکماه باز دوباره عهد کنید و حتماً به این عهد و پیمان عمل کنید انشاء الله معالجه می شوید.
در گناه نیز باید اولاً نمازتان را درست کنید و در اول وقت بخوانید. با دقت و طمأنینه و هر روز به امام زمان توسل کنید. با جدیت و توجه کامل سپس برای شکستن قرار نگاه نکردن نیز برای خودتان تنبیه قرار دهید و به آن عمل کنید انشاء الله معالجه می شود.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای