پاسخ به سوال در مورد مسائل اخلاقی
سوال:
با سلام واحترام 1- برای بالا بردن همت چه باید کرد؟ با توجه به اینکه به طور کامل از تغنیات نیز دوری می کنم باز هم همتم بسیار کم است. 2- دچار وسواس هستم تلاش کرده ام که این مشکل را حل کنم ولی نتوانستم حتی به روانشناس مراجعه کردم و قرص مصرف کردم ولی گویا چنان اجباری حاکم است که نمی توانم از آن رهایی یابم. چه کنم؟ 3- به امام حسین علیه السلام بسیار علاقه دارم هر شب زیارت عاشورا می خوانم ولی مدتی است احساس می کنم این محبت کمی کمرنگ شده چه کنم؟ تمام زندگی من حسین فاطمه است اما می ترسم که از ایشان دور شوم.

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:سلام علیکم و رحمة الله،
1- اولاً نمازتان را درست کنید که از تقلید شروع می شود مسائل وضو و غسل و نماز را به خوبی بررسی کنید و درست عمل کنید و سعی کنید نمازهایتان اول وقت انجام شود.
2- سعی کنید هر روز توسل به امام زمان را ترک نکنید و شما هر روز صبح بعداز نماز زیارت آل یس را باتوجه و تضرع بخوانید. 3- برای رفع وسواس در حد شما چاره ای جز توسل نیست. زیاد برای فرج امام زمان صلوات الله علیه و عجل فرجه صلوات بفرستید و هدیه کنید به حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها. باید وسواس معالجه بشود انشاءالله تا مسئله محبت را بتوان دنبال کرد. در هر صورت محبت با ذکر محبوب و ملاقات محبوب و فداکاری برای او زیاد می شود. زیارت عاشورا را روز بخوانید و سعی کنید طبق دستور بخوانید انشاءالله مؤثر خواهد بود.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای