پاسخ به سوال در مورد مسائل اخلاقی
سوال:
باسلام.من به پسر نوجوانی کوچکتر از خودم علقه ی زیادی از سال پیش پیدا کردم و جز شیطان و گناه چیز دیگه ای در این علقه نیست.یک بارم در خواب با او ملاعبه ای انجام دادم بدون اینکه متوجه شود.حالا هر کاری می کنم نمی تونم از او دل بکنم.با اینکه میدونم دوستی با او جز هوس و شیطان نیست.اگر لطف کنید یه راه حل قوی به من نشان دهید تا از این اسارت رها شوم.

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:سلام علیکم و رحمة الله، این علقه، علقه صحیحی نیست. چنانکه خود شما هم فهمیده اید جز شیطان و نفس اماره چیزی نیست. اگر شما ازدواج کرده بودید و این کمبود که الان دارید نداشتید این علقه و اعمالی که در نتیجه وجود آن آدم انجام می دهد، بوجود نمی آمد. بنابراین باید بطور کلی علقه و همه چیزهایی که در ارتباط با او وجود دارد قطع شود. برای قطع این علقه سعی کنید:
1- او را نبینید و مثلاً عکسی از او نداشته باشید هر نوع ملاقاتی با ایشان حتی از دور ممنوع بدانید.
2- هر چیزی که یادآور او است از بین ببرید و هر نوع خیال و یادآوری او را ممنوع بدانید.
3- بطور جدی به امام زمان بپردازید: زیارت ایشان، دعا برای فرج مثلاً هر روز صد بار و بیشتر برای فرج ایشان صلوات بفرستید. نماز امام زمان بخوانید اندکی و ذره ای از محبت ایشان همه ناپاکی ها را برطرف می کند و فکر و خیال و یاد ایشان کمک میکند که این گناه از زندگی شما برطرف بشود.
4- حتماً نمازتان را تصحیح و تقویت بکنید که نماز جلوی هر بدی را می گیرد.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای