پاسخ به سوال در مورد مسائل اخلاقی
سوال:
سلام. وقتی خداوند هیچ رقمه حاضر نیست اون بزرگترین نعمتی رو که مایه شادی ما است و با آن احساس خوشبختی میکنیم رو بهمون بده و به نحو تکوینی ذات و خلقیات ما را طوری تنظیم کرده که هرگز نتوانیم آن را بدست بیاوریم( مثل راه رفتن برای آدم فلج) و از او بشدت متنفریم چه کار کنیم تا بتوانیم به این زندگی سیاه ادامه دهیم. من که با او قهر کرده ام. ازش متنفرم. اگه میشد میکشتمش. نمیتونم سراغ معنویات برم. از هرکار معنوی متنفرم. اصلا علاقه ندارم. استرس جهنم داره منو میکشه . چیکار باید کرد؟

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله ،جهنمی که شما از آن ترس دارید همان تنفر و کینه شماست. دلهای بی کینه جای در بهشت دارند. جای کینه و بغض و تنفر جهنم است و جایگاه محبت و گذشت بهشت است. اصولاً از این تنفر و کینه شما جهنم بوجود می آید و از گذشت و محبت و خوبی های دیگر شما بهشت خلق می شود. مسئله بسیار مهم اینکه آدم با تغییر نظر و فکر و بینش همه چیزش عوض می شود. شما با این تفکر همین آلان در یک جهنم ساختگی بدست خودتان زندگی می کنید و می توانید این نظر و فکر و بینش را عوض کنید تا همین الان با هر مشکلی که دارید راحت بشوید و خوش باشید دیگر رنجی نداشته باشید و این بدست خودتان است.
آدم نمی تواند با این همه مشکل خود ساخته روحی و معنوی زندگی کند. دیر و یا زود به یک انفجار می رسد که نمی دانیم در داستان زندگی شما این انفجار چه چیزی خواهد بود و حل همه مشکلات شما بدست خود شماست. داستان لیوانی که نیمه پر است می دانید ممکن است بگوئیم نصف لیوان پر است و ممکن است بگوئیم نصفه خالی است شما دارید می گوئید یک دهم یا حتی یک صدم لیوان خالی است و این را کرده اید مهمترین بخش زندگی و لذا زندگی سراسر کینه و بغض و دشمنی شده است. حال به آنهمه نعمت و سلامت و خوبی هایی که دارید نگاه کنید باور کنید اگر نگاه را عوض کنید و اگر همت کنید می توانید همه چیز عوض شود. شما خیلی چیزهای خوب دارید و می توانید خیلی چیزهای خوب دیگر بدست آورید و با آنها شادمانه زندگی کنید. اینکار را بکنید.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای