پاسخ به سوال در مورد مسائل اخلاقی
سوال:
با سلام محضر استاد گرانقدر؛
بدون مقدمه اصل مطلب را عرض میکنم چرا که نه خود حال و مجال تطویل دارم و نه اوقات شریفه شما را تصدیع کرده باشم؛
برای راه خدا و حرکت در مسیر بندگی محتاج نسخه ای شفا بخشم...نسخه ای که موثر باشد و اثر رشد و کمال آن را در خود ببینم!
بنده در زمینه سلوک تقریبا مطلب زیاد خوانده ام و آدم زیاد دیده ام اما هیچ کس و هیچ چیز سیرابم نکرد و خوشبینانه اش این است که بگویم حداقل برای من کاری نکردند اگر نگویم همه اش صرفا ادعایی صرف بود. لذا الان به سختی میتوانم در این مسیر به کسی اعتماد کنم مگر این که حقیقتا در من اثری بگذارد و تاثیرش را ببینم!...فعلا تنها چیزی که مایه ی آرامش روح و روانم است و واقعا بهره ها بردم کتب مرحوم حضرت علامه حسینی طهرانی رضوان الله علیه است که حقا حکم کیمیا دارد.
الان گیجم و سرگردان و نمی دانم از کجا و چطور شروع کنم..لطفا نفرمایید از ترک محرمات و انجام واجبات! زیرا که اتفاقا یکی از دردهای افرادی مثل من همین است و فلسفه ی رجوع به طبیب اخلاقی و استاد راه همین هاست وگرنه انسان پاک و تمیز که حمام نمی رود!!
اگر میتوانید پدرانه کمکم کنید و راه نشانم بدهید تا عمل کنم و نتیجه بگیرم و اگر نه که مرا در حیرانی و بیچاره گی ام تنها بگذارید شاید....یاصاحب الزمان اغثنی و ادرکنی.
صمیمانه ممنونم

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

شما باید تقلید صحیح بکنید نماز صحیح بخوانید ضوابط شرعی را بطور جدی رعایت کنید . محرمات را به دقت ترک کنید و واجبات را به دقت انجام دهید این قدم اول برای آن چیزی است که می خواهید از آن پس و در مرحله دوم باید بکوشید برای تهذیب اخلاق و راه و رسم آنرا در کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) بخوانید و عمل کنید
اگر کسی واجبات و محرمات را مراعات می کند قدم اول و بعد اگر به کار در مورد مسائل اخلاقی خودتان بپردازید قدم دوم در این راه را برداشته اید . با این دو مقدمه عبادات شما معنا پیدا می کند هر چه بیشتر ، بیشتر .
مداومت بر آن و خسته نشدن می تواند آدم را به مقصد برساند . اگر استاد قابلی به دست بیاید کمک کار خوبی است برای رسیدن به مقصد پیشنهاد می کنم در تهران به حاج آقای تحریری مراجعه کنید و به درس های ایشان بروید . مسجد حضرت اباالفضل(علیه السلام) خيابان قزوين روبروي دخانيات خيابان شهید احمدي سخا جمعه ها ساعت 11 صبح

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای