پاسخ به سوال در مورد مسائل اخلاقی
سوال:
بسم الله
سلام علیکم
مسئله ای هست که مدتی هست برام به وجود آمده و در مورد سئوال جدی ای به وجود آمده:
گاهی اوقات می شود که اتفاقی که در آینده قرار است واقع شود به دلم می افتد. حتی گاهی حرفی که قرار است کسی به من بزند کامل به ذهنم می رسد که چه می خواهد بگوید. یا مثلا در جلسات هیئت خصوصا خیلی اتفاق می افتد که ذکر توسل مداح رو قبل از اینکه شروع کند و حتی شعری که می خواهد بخواند به دلم می افتد و اتفاقا همان هم می شود و جوری شده که از حالت تصادف خارج شده است.
همچنین گاهی در هیئت متوجه می شوم که حاجتی که داشته ام به صورت خاصی روا شده است و پس از مدتی دقیقا می بینم به همان شکلی که در هیئت به دلم افتاده بود مستجاب شده.
و یا گاهی به حرم معصومین علیهم السلام می روم چنین احساسی دارم که حضرت دارند با بنده صحبت می کنند و حتی در دلم که جواب می دهم دوباره پاسخی به دلم می افتد ابتدا می گفتم ممکن است این ها چیزهایی باشد که در دل خودم می گذرد اما گاهی با واقعیت هایی که خارج اتفاق می افتد کامل تطبیق پیدا می کند.

از طرف دیگر من خودم رو میشناسم که آدم خاصی نیستم و واقعا اینطوری نیست که آدم خیلی پاکی باشم یا خیلی به مستحبات عمل کنم و... .
الان خیلی از این می ترسم که نکند عمرم مرتع شیاطین شده باشد و تمام این القائاتی که به دلم می افتد از طرف شیاطین باشد. میخواستم ببینم که شیاطین چه میزان می توانند در انسان و الهاماتی که به او می شود نقش داشته باشند.

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله،

این به نظر من یک عنایت و مرحمت است که اگر شما قدر بدانید به یک واقعیت حالی خوب تبدیل شود البته آن چه امروز است ذره ای بیش نیست نه به آن مغرور شوید نه به آن افتخار کنید نه چنین چیزی شما را میتواند عاقبت بخیر کند اما اگر از امروز تصمیم بگیرید و بیشتر از گذشته به پاکی و مراقبت از خود بکوشید و دائما به خدا و امام زمان (عج) پناه ببرید امیدواریم که این راه را به سلامت بپیمایید و امیدواریم به لطف خدا عاقبت بخیر شودی به همه نکته هایی که عرض شد با دقت توجه کنید.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای