پاسخ به سوال در مورد مسائل اخلاقی
سوال:
سلام. حاج آقا میشه بگید که چه کنیم که دیگه گناه نکنیم؟! مخصوصا بعضی گناهای خاص رو!
من به شدت از دست خودم خسته و متاسفانه ناامید شدم! دیگه امید چندانی به هدایت خودم ندارم. حتی به قدری از خودم خسته ام که خیلی راحت بعضی وقتها رفتن به سمت گناه رو می پذیرم!
سال هاست درگیر گناه بزرگ خودارضایی ام. و متاسفانه در این بین به گناهان مکمل این گناه، مثل خواندن و دیدن و شنیدن مطالب مستهجن، گرفتارم.
حتی دیگه نگاه پاکی هم ندارم. فقط برام حجاب ظاهر مونده. به نظرم حتی دیگه حیا هم برام باقی نمونده...
انگار به نوعی این گناهان رو به عنوان یک اتفاق عادی و بخشی از زندگیم پذیرفتم! حتی دیگه خودداری خاصی هم در این موارد ندارم. و خیلی راحت با کوچکترین جرقه ای توبه چند روزه ام رو میشکنم و میرم سراغ گناه!
مثلا این اواخر تصمیم گرفتم چله زیارت عاشورا به نیت ازدواج با فردی مومن بردارم؛ که به سبب ازدواج و راهی حلال برای این غریزه، از این گناهان دست بردارم. اما بیست روز هم تحمل نکردم! و خیلی راحت در تقریبا نیمه چله مشغول این گناهان شدم و چله رو رها کردم!
اما راستش دیگه فکر می کنم که حتی ازدواج هم دوای این درد کهنه ۱۰-۱۲ ساله نیست! واقعا چه تضمینی هست که من بعد از ازدواج سراغ این گناهان نرم؟! شاید در ابتدا ازدواج مثل یک مُسَکن به طور مقطعی این درد من رو تسکین بده، اما واقعا تضمینی برای ترک و توبه همیشگی نیست. و متاسفانه تجربه دیگران هم نشون دهنده این بوده که افراد مشابه بنده حتی بعد از ازدواج هم دچار این دردها هستند.
خیلی راه ها رفتم... اما متاسفانه درست نشدم. قرار بود یار امام زمان بشیم، اما متاسفانه جز انسانی سراپا گناه و منافق، چیزی در خودم نمی بینم.
دچار خیلی از عوارض های این گناه شدم.
واقعا درمان و چاره ای هست؟! واقعا راه نجاتی برای امثال من که اعتیادی چندین ساله به این دست گناهان جنسی داشتند وجود داره؟!
کاش جواب بدید و کاش راه حل قطعی ای بدید.
دعا کنید درست بشم...

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

ممکن است این مشکل با ازدواج حل شود اما خواندن یا دیدن یا شنیدن تصاویر و فیلم های مستهجن دست از سر شما برنخواهد داشت مگر اینکه همتی کنید و خداوند تبارک و تعالی مرحمت بفرماید.

این گناه از کجا شروع می شود؟ قاعدتا از آنجا که شما در ابتدا به سراغ فیلم ها و عکسها و امثال اینها می روید اینها اگر در اختیار شما بازهم باشد و شما از این امور همیشه در اختیار داشته باشید راهی برای حل مشکل حتی در زمان ازدواج نخواهید داشت اگر همتی کنید و مردانگی به خرج بدهید و این وسائلی که اینگونه گناهان را برای شما مهیا می کند از دسترس خارج کنید امکان نجات وجود دارد شما به سرعت تنها به ازدواج بیاندیشید و به سرعت به انجام آن بکوشید.

شما مساله نماز را بسیار مهم بدانید و سعی کنید نمازتان را صحیح بخوانید و باید انسان برای اینکه نماز صحیح بخوانید قرائت نماز را درست بخوانید و مسائل نماز را بخوبی بدانید و به آنها عمل کنید نماز درست و اول وقت مانع گناه می شود .

راه ارتزاق شما از کجاست ؟ اگر انسان حلال بخورد اینقدر میل به گناه در او بوجود نمی آید پس بکوشید پاک و حلال بخورید و از همه مهمتر دست به دامن امام زمان علیه السلام بشوید و هر روز به ایشان متوسل باشید.

ورزش وسیله بسیار خوبی است برای ترک اینگونه گناهان مثلا شما در یک باشگاه البته پاک نام نویسی کنید و روزی یک ساعت و حتی بیشتر مثلا به ورزش پینگ پنگ بروید به طور جدی ورزش کنید که بخش بزرگی از انرژی شما را بگیرد و غذای خودتان را نیز کنترل کنید یعنی اینکه غذای شما کماً و کیفاً باید کم شود.

باز هم با بنده تماس بگیرید

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای