پاسخ به سوال در مورد مسائل اخلاقی
سوال:
سلام.
استاد چندین ساله دچار گناه استمنا هستم البته به این صورت مثلا تا 6 ماه گناه ن میکنم و به نامحرم نگاه نمی کنم اما بعد از 6 ماه مدت 2 الی سه روز حالتی به من دست می دهد غیر ارادی به نا محرم نگاه می کنم و دچار این گناه می شوم بعد پشیمان می شوم و توبه می کنم دوباره آن حالت از بین می رود و مدت 6 الی 7 ماه گناه نمی کنم و خود را کنترل می کنم بعد دوباره اتفاقات بالاتکرارمی شود . بنده دچار بیماری جنسی شده ام و زیاد جنب می شوم و از لحاظ جنسی ضعیف شده ام استاد بنده از شما کمک می خواهم .و شما رودست دارم و به دستورال عمل شما عمل می کنم.

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

وقتی آدم می تواند از یک گناه پرهیز کند . بعد از یک مدت طولانی یک حالت اطمینان به او دست می دهد و ترس اولیه ازز گناه کنار می ود . حالت تضرع و توسل از دست می رود و اون حالتی که انسان نیاز دارد خدا به او کمک کند از بین می رود و زندگی به صورت عادی می شود اینجاست که شیطان به سراغ آد می آید ، در ابتدا زندگی می کنید با ترس از خدا و توسل به اولیای خدا در نتیجه این حالت جلوی گناه را می گیرد اما بعد که آدم به حالت عادی در آمد و هیچ ترس و دغدغه ای در خاطر ندارد شیطان می آید و غلبه می کند . با این حالت باید مبارزه کند و بر ترس از خدا و اولیای خدا مداومت کرد .

شما باید بطور منظم و خیلی جدی ورزش کنید ، اصلا به صورت یک ورزشکار شبه حرفه ای دربیایید . در روز یک ساعت تمام مثلا به ورزش رزمی بپردازید . این چنین کاری روحیه ی آدم را تقویت می کند و عزم و اراده آدمی را مستحکم می نماید و آن نیاز های جنسی را تعدیل می کند . نمازتان را صحیح (با دقت ، با طمانینه و اول وقت ) بخوانید . و نماز درست پشتوانه ی دین آدمی است .

کمک می کند برای اینکه آدم بتواند گناه نکند . توسل به امام زمان علیه السلام واجب و لازم است مثلا زیارت آل یس .

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای