پاسخ به سوال در مورد مسائل عبادی
سوال:
محضر استاد ربانی سلام علیکم : چندی قبل سوالی ازمحضرتان پرسیدم مبنی براینکه عدم رغبت در نماز دارم ضمن اینکه نمازهایم را اول وقت می خوانم .شما به نکته ای اشاره کردید مبنی براشکال در ساختار شخصیتی وایمانی ورعایت لقمه حلال)حال سوالم این است درموردکمبودهایی که درساختارشخصیتی من است که بعضا ازناحیه والدین هم می تواند باشد چه دستور العملی دارید(1)سوال دوم:اینکه همسرم رعایت لقمه حلال رامی کندونسبت به خمس بسیار مقیداست .حال سوالم اینجاست ایا منظور شما لقمه است که درخانه فامیل واشنایان ویا درمراسمهای دینی به صورت نذر است وماشناختی ازانهانداریم راهم شامل میشود ؟

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، عمل صالح شخصیت صالح می سازد- عمل درست شخصیت درست ببار می آورد. البته این کار حوصله می خواهد و کار با یک هفته و دوهفته به نتیجه نمی رسد.
بی رغبتی در نماز مسئله مهمی است و حتماً دلیل می خواهد. دلیل آن یک گناه جدی و مهم است. اگر کسی گناه جدی و مهمی انجام نداده و نمی دهد امکان ندارد نسبت به نماز رغبت نداشته باشد. من احتمال غذای شبه ناک یا خدای ناکرده حرام را دادم که شما آن را انکار می کنید- در هر صورت بدنبال یک مشکل جدی در زندگی خودتان باشید. اگر چیزی پیدا نکردید، مقداری صدقه بدهید البته در بارهای مختلف و زیاد استغفار بکنید زیاد و با توجه انشاءالله مشکل حل خواهد شد.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای