پاسخ به سوال در مورد مسائل عبادی
سوال:
با سلام خدمت استاد عزیز استاد من به عرفان خیلی علاقه دارم مطالعه زیادی هم دارم کتاب های مختلفی خوندم زندگی اکثر بزرگان عرفان از جمله اقامحمد بیدابادی و سید علی قاضی و محمد جواد انصاری و میرا جواد اقاملکی تبریزی وکشمیری و...رو خوندم و به جرات بگم خیلی چیزها از زندگی این بزرگان یاد گرفتم و در زندگیم اعمال کردم و کتاب لقاء الله میرزا جواد اقا ملکی تبریزی خیلی روم تاثیر داشت اما می ترسم اگه خودم به تنهایی وارد این وادی بشم راه رو گم کنم و افراط زیادی کنم چون ایت الله سید عبدالکریم کشمیری گفته بود این راه بدون استاد نمیشه ولی در زندگی ایت الله محمد جواد انصاری داریم که اقای قاضی فرموده بودند که اقای انصاری بدون استاد به عرفان رسید این مسئله رو برام توضیح دهید در ضمن زندگی این عرفای بزرگ رو که می خونیم اکثر در تمام طول شبانه روز مشغول عبادت بوده اند یعنی از نظر مالی مشکلی نداشتن و با خیال راحت به عبادت خودشون می پرداختند ولی الان با این وضع اقتصادی که باید همش کار کنی تا محتاج نشی من چه طوری به عرفان برسم به خدا استاد خیلی دوست دارم هر روز زیارت عاشورا رو با 100 بار لعن و سلام و زیارت امین الله و حامعه کبیره رو بخونم ولی نمی تونم من رو راهنمایی کنید

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، انسان بدون استاد نمی تواند به جائی برسد و آقای انصاری ریاضت می کشیده و چیز دیگری خواسته است بطور اتفاق به مقصدی در نظر نداشته است رسیده و ایشان یک استثناء است. شما باید اطلاعات مذهبی صحیح و منظمی بدست بیاورید یک دوره عقاید درست در کتاب اصول عقاید آقای قرائتی و بعد آموزش عقاید آیت الله مصباح. سپس یک دوره رساله توضیح المسائل مسائل مربوطه اش بدقت مطالعه کنید. بعد کتاب گناهان کبیره آیت الله دستغیب را بدقت بخوانید باید در مرحله اول دستورات شرعی را صحیح و درست انجام بدهید و گناهان را بطور کامل ترک کنید آنوقت می توانید از عرفان سخن بگوئید و گرنه کسی که ممکن است در روز ندانسته ده گناه کبیره دروغ و غیبت و تهمت انجام بدهد. هیچ وقت به جائی نمی رسد.
بعداز اطمینان از ترک گناه نمازها را اول وقت انجام بدهید و سحرها بیدار بشوید و نماز شب را کامل و با آداب آن بخوانید که در حاشیه مفاتیح آمده است بعد با من تماس بگیرید.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای