پاسخ به سوال در مورد مسائل عبادی
سوال:
باسلام خدمت شمااستادگرامی.1-اینجانب میخواستم نظرشمارادرمورد ایت الله سیدعبداله موسویان بدانم.ایاازایشان شناختی داریدوایشان رابه عنوان استادسلوک تایید میفرمایید که حرفشان برای سالک حجت باشدتابه ان عمل کند؟2-ازدیدگاه حضرتعالی کسی که حق الناس مالی برعهده اش است وهم حق الله مثل نماز و روزه ایا اگرتوبه کند میتوانددرمسیرسلوک الی الله قدم بگذاردیانه؟واگرتوان ادای حق الناس رانداشته باشدتکلیف چیست؟اخرانسان درگذشته اش یک غلطهایی کرده است وحالا پشیمان است وجبران بعضی ازانها غیرممکن است چه بایدبکند؟اخرحرهم که حربود دقیقه نودبرگشت اقاامام حسین قبولش کردندماحالا چه کنیم؟چرابایدبرگشت اینقدرسخت باشدکه ناچاربه حالت قبلی برگردیم؟اگرامام حسین ع میبود مثل بعضی ازعلمااینقدرسخت میگرفت؟

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله،قاعدة آقای موسویان هم ادعای استادی سلوک ندارند و ثانیاً اگر آدم بتواند حق الله را انجام بدهد یعنی همه نمازها را قضا بکند و همه روزه ها را قضا شده را به جای آورد و همه حق های مردم را بپردازد و حلالیت بخواهد چون مانعی بر سر راه ندارد می تواند حرکت کند البته اگر همت حرکت داشته باشد و تنبلی و خواب بر او غلبه نکند.
جبران هر اشتباهی به نوع خاص خودش است باید پرسید که به شما نشان داده شود. هر وقت هر کسی در هر شرایطی برگردد قبول است البته برای جبران باید کوشش بکند. اینکه باید گذشته را جبران بکنی حرفی نیست که علما از خودشان بگویند همه حرفهای علما از ائمه گرفته شده است. بنابراین به هیچ دلیلی اجازه نیست آدم در آنها کوتاهی بکند.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای