پاسخ به سوال در مورد مسائل عبادی
سوال:
با سلام خدمت حاج آقا . حقیر مدتی در شغل آزاد مشغول بودم. در این مدت مبالغی را مدیون مردم شده ام درحال حاضر ۲ مشکل از این جهت دارم چرا که اولا آن بندگان خدا را نمی‌شناسم و ثانیا به دلیل اینکه از نظر مالی بسیار در تنگنا هستم نمی توانم دیون را ‍پرداخت کنم . واقعا زبانم قاصر است از اینکه بگویم چقدر نادم و ‍پشیمانم هیچ توقعی هم از درگاه احدیت ندارم که من را ببخشاید می دانم دعایم مستجاب نمی شود . زیرا هرچه برای وسعت رزق به جهت ادای دین دعا و زاری می کنم تغییری حاصل نمی شود به جهت گناه من روزی اهل و عیال کم شده و آنها در زحمت هستند و بسیار مشکلات خانوادگی نیز دارم عاجزانه و ملتمسانه تقاضا دارم کمک کنید از جهنم سوزان نجات دهید التماس میکنم. حاج آقا خواهش میکنم نجاتم دهید هرچند خود کرده را تدبیر نیست.

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله ،اگر واقعاً کوتاهی کرده اید بدهکار هستید و باید این بدهکاری را بپردازید اگر می شناسید به شخص طلبکار و اگر نمی شناسید رد مظالم بپردازید. حال میگوئید توانایی ندارم. صبرمی کنید انشاءالله توانایی پیدا کنید. در ضمن بکوشید که تا ممکن است افراد طلبکار را مشخص کنید. فکر کنید دنبال کنید شاید خدا مرحمت کرد و کسانی مشخص شدند اگر مشخص و شناخته بشوند میتوانید از آنها حلالیت بطلبید و رضایت آنها را بدست آورید.
برای گشایش کار خودتان سعی کنید نماز درست و اول وقت بخوانید و ذکر استغفار را زیاد زیاد بگوئید مثلاً روزی هزار بار و سعی کنید باتوجه این ذکر را بگوئید انشاءالله گشایش حاصل می شود.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای