پاسخ به سوال در مورد مسائل عبادی
سوال:
باعرض سلام قبلا شنیده بودم که دستورالعملی-ریاضتی -وجود دارد که با انجام آن شخص میتواند صحرای کربلای سال61 را ببیند این مسؤله را از یکی ازبزرگان که از شاگردان حضرت علامه حسن زاده بود پرسیدم ایشان فرمود نمیدانم چیست ولی :همانطور که خاصیت بهار این است که دانه های مغزدار را شکوفا میکند نه بی مغز را. اینگونه اعمال نیز اگر بخواهد جواب بدهد برای کسی مفید است که ظرفیتی داشته باشد ....بنده درآن زمان حال وهوایی معنوی داشتم طوری که حتی فکر گناه هم به ذهنم خطور نمیکرد اهل نماز شب و مراقبه بودم البته با اینکه در نمازهایم. سعی میکردم تامل کنم ولی به این دلیل که قوه ی خیالم. بسیار فرار و شیطان بودم اجازه تمرکز درست را نمیداد حال پرسش من این است.
1.منظور از آن ظرفیت چیست و بنده با این احوالی که توصیف کردم. چه باید بکنم که ظرفیتش را بدست آورم ?

2.اگر شخصی پس ازاینکه مدتی در این حالت بود منقلب گشت و به خاطر ناشکری که کرده بود 180 درجه تغییر کرد مرور زمان. و مدت چند سالی به گناه کبیره. خ.ا. مبتلا شد ولی بعد ترک کرد آیا میتواند دوباره به آن حال برگردد و ظرفیتش را بدست آورد ؟چهباید بکند؟

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

اولا اگر توبه جدی بکنید توبه صد در صد ممکن است حالات گذشته یا انواع دیگری از آن برای شما پیش بیاید . ثانیا مشاهده کربلا آن طور که اتفاق افتاد برای شما چه سود و نتیجه ای دارد؟

آنچه اصل است و باید هدف قرار گیرد رضایت خدا و امام حسین علیه السلام از انسان است اینهم با درستی و راستی و ترک کامل گناه ممکن است.

ریاضت اصلی ترک گناه است.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای