پاسخ به سوال در مورد مسائل عبادی
سوال:
سلام علیکم
در مورد چله زیارت عاشورای آیت الله حق شناس سوالی داشتم، با وجود اینکه اکثر پرسشهای بایگانی را خواندم جواب نگرفتم
اگر خانمی نایب نداشته باشد برای ایام عادت ماهیانه و طول دوره پاکی اش بیست روز نباشد، 18 روز باشد فرضا با روزی دو بار خواندن فقط 36 دور از چله انجام میشود با آن چهارتا چه کند ؟ میتواند در ایام عادت روزی یک بار بخواند و نماز را به نایت بگوید که بخواند؟
سوال دوم اینکه در روش روزی دوبار خواندن اصل چله بودن امر دچار مشکل نمیشود؟
سوال سوم در مورد صحبت نکردن در بین عمل گاهی شرایط اضطراری پیش میآید مثلا کسی پشت در منزل باشد و باید درب را باز کرد ! و یا اگر در بین خواندن پدر و مادر با انسان کاری داشتند (با توجه به مستحب بودن عمل ) باز هم نباید پاسخ دادو به عمل ادامه داد؟(پاسخ به آنها واجب و این مستحب)

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

بله خودتان دعا را بخوانيد و نماز را نايب بخواند.جواب سوال دوم:ما دستوري براي شرايط خانم ها در چله گرفتن نداريم ،اگر چله باشد بهتر است اما ميتوان روزي دوبار خواند.جواب سوال سوم:جواب پدر و مادر را بايد داد،قبل از شروع ان ها را توجيح كنيدسعي كنيد براي انجام كار هاي ضروري راه حل پيدا كنيد مثلا روي كاغذ بنويسيد مثلا اگر صبح زود شروع كنيد به اين مشكلات برخورد نميكنيد.

تمام اين تبصره هايي كه شما ميگوييد وجود دارد ما با مجموعه ي بزرگي از منابع ديني روبرو هستيم كه اينها همه در كنار هم بايد شنيده خوانده و فهميده شود.بنابراين يك خبر كه فلان نماز را توصيه ميكند و فلان نتيجه را براي ان وعده مي دهد نميتوانيم بخوانيم مثلا گفته شده است دعاي كسي كه بار مردم را به دوش دارد به مردم وام دارد به كساني ظلم كرده است و مردم بر او انواعي حق دارن مستجاب نيست شنيده نميشود.وقتي يكي از اعتقادات اصلس را شك دارم دعا مستجاب نميشود.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای