پاسخ به سوال در مورد مسائل عبادی
سوال:
سلام حاج‌آقا.من نمازام صحیحواول وقته بیداری سحرواستغفارونمازشب دارم.خیلی سعی میکنم گناه نکنم امابه هرحال گاهی هرچندکم گناهی رخ میده.حاجتی دارموبراش چله وکلی دعامیکنم.اماتوچندتاسایت اززبان شماوآیتا...حقشناس مطالبی درباره شرایط استجابت دعاخوندم که به کل ازخودم ناامیدشدم.شرایط استجابت دعاخیلی سخت وواسه من تقریباناممکنه،مراقبه درحدامام معصوموفکرنکردن به غیرخداوخیلی شرایط سخت دیگه.من آدم معمولیم عارفوامام نیستم که بتونم همه شرایطوصددرصدجمع کنمو تابخوام به مرحله اجابت دعابرسم پیرشدم ادامه درسوال بعد

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

ناامیدی گناه کبیره است. اینجور که شما ناامید هستید، به هیچ جایی نمی رسید. نه دعایتان مستجاب می شود و نه چیزی به دست می آورید.

گفته اند وقتی دعا میکنید حاجت خودتان را دم درب ببینید. بنده لازم نیست در حد امام معصوم باشد، همین که گناه نمی کند یا اگر گناهی سر زد بلافاصله جبران می کند، ان شاءالله بنده ی مورد قبول خدا هست و می تواند به حاجت خودش برسد.

اگر حاجت شما برای ازدواج می باشد؛ همین که نمازهایتان را اول وقت و صحیح بخوانید و ذکر «اسئل الله من فضله» را با توجه و از دل بگویید، ان شاءالله به این حاجت می رسید. البته ناامیدی را باید کنار بگذارید.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای