پاسخ به سوال در مورد مسائل اعتقادی
سوال:
بسمه تعالی . با سلام . چند وقتی است که در تمام امور اعتقادی وعبادی دچار شک وشبهه شده ام .هرچقدر هم برای خودم استدلال میکنم ممکن است برای مدتی شبهات دور میشود ولی پس از مدتی دوباره همه چیز از اول شروع میشود. بعضی وقتها گوئی از صبح تا شب در درونم صحنه جنگ وجدل با این شبهات است . لطفا راهکاری برای رفع این شبهات و دوری از این افکار ذکر کنید .

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله،گاهی یک غذای شبهه ناک ویا حرام و نجس باعث ایجاد دوره ای از شک و شبهه در انسان می شود –گاه ممکن است یک گناه این بلا را بر سر آدم بیاورد. اگر اینها بوده باید جبران گردد مقداری رد مظالم به مرجعتان بپردازید مقداری خمس بپردازید و برای رفع بلا مقداری صدقه بپردازید زیرا ممکن است این حالات یک بلا باشد که در اثر گناه بر سر آدم آمده است.
در مرحله دوم بکوشید اعتقادات خودتان را از راههای صحیح تقویت کنید. مثلا کتاب های قوی و درست بخوانید یا به اساتید صحیح مراجعه و سوال کنید.
در مرحله سوم بدانید این حالات بد انشاءالله همیشگی نخواهد بود و اگر آدم مواظب خودش باشد بعداز مدتی برطرف می شود بفضل خدا. شما وظایف شرعی خودتان را به خوبی و کامل انجام دهید و به هیچ وجه در آنها خللی ایجاد نکنید انشاءالله بزودی مشکلات حل خواهد شد.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای