پاسخ به سوال در مورد مسائل اعتقادی
سوال:
سلام علیکم جوانی هستم به خاطر رعایت مسائل شرعی و دفاع از ولایت مورد هجوم سؤلات سیاسی و... زیادی قرار میگیرم ک قادر ب باسخ گوئی نیستم لطفا مرا راهنمایی کنید.مثلا میبرسن چرا ولایت فقیه در حالی که قدرت را دارد و این همه ظلم را میبیند کار نمیکند

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله،اشکال کنندگان معمولاً اشکالات کلی می کنند. شما می توانید از آنها بپرسید این همه ظلم یعنی چه؟ چند نمونه نشان بدهید. این نوع اشکال از نوع حرفهای حساب نشده بلکه از دشمن آموخته ای است گوینده اغلب به تقلید می گوید. دوم اینکه برای رهبری در قانون اساسی وظایفی قرار داده شده که ایشان باید به آن قیام کنند و می کنند. ریز حوادث داخل کشور در حیطه وظایف ایشان نیست اصلاً در حد توان ایشان نیست. زیرا اگر اینگونه باشد، ایشان باید هر روز از صدها هزار حادثه اطلاع یافته و در آن دخالت کنند که بسیاری از آنها به حیطه وظایف قوه مجریه و بسیاری در حیطه وظایف قوه قضائیه است. شما ببینید بطور مثال اگر در شهرداری شهر بی در و پیکر تهران ظلمی شود و چه باید کرد شورای شهر را مردم انتخاب کرده اند و شورای شهر شهردار انتخاب کرده و در مجموعه زیر نظر شهردار تهران صدهزار نفر کار می کنند. اگر ده نفر هم ظلم کنند ظلم اتفاق افتاده اما این ظلم به چه کسی مربوط است. اگر مردم همه خود را موظف به برخورد با بدی ها ندانند هیچوقت بدی و ظلم پایان نمی پذیرد. هر بدی و ظلمی در دولت اسلام در حکومت اسلام همه مسئولند و هر خرابی پیدا بشود همه بازخواست می شوند و هرکس بقدر توان خود باید برای برطرف کردن آن همت کند. بنابراین خیلی حرف حساب نشده ای گفته می شود که چرا ولایت فقیه در حالی که قدرت دارد کاری نمی کند.
این اشکال کنندگان ولی فقیه را با شاه مقایسه می کنند که ذره ذره از امورات کشور را از او نظر می گرفتند. البته این ها آنقدر در مسئله فکر نکرده و اطلاعات لازم را ندارند اما اشکال کردن راحت است و پاسخ ممکن است مشکل باشد. شما سعی کنید اطلاعات خودتان را بالا ببرید از جمله کتابهای آیه ا... مصباح را مطالعه کنید و با دقت و به تکرار بخوانید. کتابی دارند که در آن حکومت اسلامی را توضیح داده اند و مکتوب سخنرانی ایشان قبل از نماز جمعه تهران است. و یک مجموعه هم با نام پرسش ها و پاسخ ها دارند که بسیاری سؤالات را از جمله سؤالات سیاسی را جواب گفته اند.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای