پاسخ به سوال در مورد مسائل اعتقادی
سوال:
با سلام .من تقریبا 4 سال پیش به مدت 6 ماه با گروهی آشنا شدم که ادعای عارف بودن میکردن از اول نمبدانستم که عرفان کاذب دارند درطول این مدت ببسیار انسان شریفی شدم هر شب اهل نمازشب عاشورای کامل جامعه کبیره عهد ...میخوندم مستجابوالدعوه شده بودم معانی قرانی رو با اینکه عربی بلد نیستم یه شدت میفهمیدم تا اینکه به خاطر دیدن گناه از ایشان با بحث وجدل بیرون امدم ولی به شدت اسیب دیدم و تمام ان کارها یهو از بین رفت بعد ازچارافسردگی شدید و یجورقبض روحی شدم با مشورت اساتید در قم به ایت الله هاشمی خراسانی در مشهد مراجعه کردم ایشان با پرسیدن نام ونام مادرم فرمودن سحر شدین و نسخه دادن انجام دادم ولی تاثیری ندیدم از اینوضعیت خسته شدم تمام کارهایم منحل شده چه کار باید کنم؟من وقت ملاقات حضوری میخواستم

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، آنچه در آن ایام انجام می دادید و آن حالات که داشتید همه در اثر اعتقاد و عمل شما بود آنها را چرا از دست دادید. آنها گناه میکردند به شما چه مربوط، آنها با گناه و دروغ و دغل به جهنم اعمال خودشان گرفتار میشوند شما با اعمال خوبتان با حالات خوبتان به بهشت اعمال و حالات خودتان می-رفتید. شما نتیجه اعمال خودتان را دیده بودید چرا از آن دست برداشتید. در این هیچ بهانه ای پذیرفته نیست. تازه مگر گناه آنها چه بود که این مقدار در شما تأثیر بد کرد. ممکن بود فقط امربه معروف کنید و از آنها به ملایمت جدا بشوید. حالا شده آنچه شده است و باید فکر نجات بود.
سؤال اینست که این حالات افسردگی و شبه قبض روح ممکن است در اثر آن شکست بزرگ شما باشد. در این زمینه به دکتر اعصاب و روان یا روانپزشک حاذق مراجعه کنید انشاء ا... معالجه میشوید. من فکر میکنم به جناب آقای هاشمی – اگر شما را پذیرفته اند- دوباره مراجعه کنید شاید دستورات دیگری بدهند و نتیجه بخش باشد.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای