پاسخ به سوال در مورد مسائل اعتقادی
سوال:
با سلام . به این سوال من پاسخ واضح بدهید : چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ، اما یک سوره یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟ برای معرفی چگونگی تولد عیسی و داستان یوسف و داستان نوح ایات واضح در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به گفته شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است . اگر جزو ارکان ایمان هم میبود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده 1-ایمان به خدا 2- ایمان به رسولان 3- ایمان به کتب الهی 4 - ایمان به ملائکه 5 - ایمان به معاد. و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است . و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست !! با توجه به اینکه خود خداوند حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر). منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی هستم. و اگر اصول دین نباشد ایا اصول مذهب تشیع می باشد ؟؟

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله ،این سوال شما سابقه تاریخی دارد و چیز تازه ای نیست. در تبلیغات دشمنان هم تکرار می شود و خیلی مانور می دهند در هر صورت سوال مهم و خوبی است. اما در جواب باید دقت کنید:
1- در قرآن اگر در یک نیمه آیه حرفی گفته شود یا در صد آیه مورد بحث قرار گیرد از نظر حقیقت بودن و قطعی بودن هیچ فرقی نمی کند یک نیمه آیه یا اگر مطلبی در دو کلمه قرآن بیاید و اگر در نصف آیات قرآن تکرار شود در حجیت و درست بودن و قطعی بودن هیچ فرق نمی کند- این راقبول دارید؟
2- آیا می دانید یک روز در عالم اسلام در وقتی که هنوز صحابه پیغمبر حضور داشته اند بدست خلیفه و امیرالمؤمنین یزید بن معاویه خاندان پیغمبر قتل عام شده اند و آیا می دانید سال بعد شهر پیغمبر بدست همان خلیفه و سربازانش قتل عام شده و جان و مال و ناموس مردم بباد رفته است و آیا می دانید بعد از قتل عام مدینه و نابودی اموال و نوامیس مردم لشکر خلیفه به مکه رفته است و آن را محاصره کرده اند و بعدها کعبه را سوزانیدند. اینگونه خلفا با قدرت مطلقی که داشتند بر سر نام امیرالمؤمنین و ائمه اگر در قرآن آمده بود چه می آوردند و قرآن کریم از جور این ها چه سرنوشتی پیدا می کرد. در ضمن مگر خلیفه الله قرآن توصیف نشده و مگر ولایت کسانی که نماز می خوانند و در رکوع صدقه می پردازند اثبات نشده مگر اطاعت اولی الامر بطور مطلق مورد بحث واقع نشده و مگر اولی الامر را قرآن در کنار پیامبر نیاورده واجب الاطاعه ندانسته که همه اینها نشانه عصمت ولی و اولی الامر است. پس امامت و ولایت در قرآن مورد بحث جدی است. حال اگر کسی نمی خواهد بفهمد و نمی خواهد دقت کند بجهنم مگر امامت ابراهیم مورد بحث قرار نگرفته و اثبات شده از نبوت و رسالت ایشان برتر بوده و مگر تصریح نشده که امامت جعل الهی است و مردم در آن دخالت ندارند. در اول بحث عرض کردیم اگر اینهمه آیه ای هم مهمترین مطلب را گفته بود فرقی نمی کرد و اهمیت آن کم نمی شد . مسئله اسلامی بود و قطعی بود و همه باید قبول داشته باشند. اصولی ترین مسائل امامت در قرآن آمده. اما مردم نخواستند بفهمند علمای مذاهب نخواستند دنبال کنند و سعی کردند برای هر استدلالی جوابی درست کنند و معمولاً چون در یک کتاب جواب می دادند و کسی در برابر نبود که جوابشان را نقض کند بنابراین تنها به قاضی می رفتند و راضی باز می گشتند در هر صورت آیات زیادی در قرآن به مسائل کلی و حتی جزئی ولایت و امامت اشاره دارند و علمای بزرگ شیعه در کتابهای مجزایی به بررسی این آیات پرداخته اند.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای