پاسخ به سوال در مورد مسائل اعتقادی
سوال:
با سلام
اینکه می گویند که ائمه را از بچگی شان ملکی مراقب است تا خطا نکنند ایا این درست است و اگر درست است پس هر کسی می تواند به ان مقام برسد زیرا اگر هر کسی ملکی از خطای او جلوگیری کند و حقیقت مسائل برای او مشخص باشد گناه نمی کندو اگر این طور نیست پس به چه صورت است خواهش می کنم بنده را از این تردید نجات دهید
التماس دعا

پاسخ:

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند : سلام عليكم و رحمة الله ،

ائمه در تحت مراقبت الهي حفظ مي شوند چون بايد الگو و سرمشق مردم باشند لذا نبايد حتي يك اشتباه هم بكنند الگو و سرمشق جهان انساني نمي تواند حتي يك اشتباه داشته باشد اين مرحمتي در حق مردم است. مردم همانطور كه قانون مكتوب و شفاهي مي خواهند نمونه كامل عملي آن را هم نياز دارند تا هيچگونه بهانه اي براي كوتاهي نداشته باشند.

شما اگر معلم يك كلاس باشيد ناگزير بعضي از شاگردان خودتان را بر ديگران ترجيح مي دهيد، و حتي با آنها برخورد هاي خاصي خواهيد داشت . حتی مسئوليتي در امور درس و كلاس و مدرسه به او بسپاريد. اگر از شما  سوال كنند خواهيد اين بچه ها استعداد بيشتر هوش بيشتر و اراده ي درس خواندن قوي تري دارند اين يك مسئله طبيعي است كسي هم اعتراض نخواهد داشت و اگر اعتراض كند بي جاست. در ميان مجموعه بشريت هم استعداد هاي برتري وجود دارد كه خداي متعال آنها را انتخاب مي كند و رسالت و امامت را به آنها مي سپارد. بنابراين هر كسي نمي تواند حايز اين مقامات باشد. كسي كه داراي اين مرتبه از عقل و اراده است و انتخاب شده است فرشتگان مراقبت مي كنند كه دقيق و صد در صد عمل كند. البته اين لطف علاوه و اضافه اي درمورد اول اما اولاً لياقت آن را بخاطر استعداد برتر دارد و ثانياً اين لطف و رحمت بنفع مردم است كه از معلمي برخوردار مي شوند كه الگوي كامل است و نسخه ي تام و تمام انسانيت را در رفتار و اعمال مي توان دريافت كرد.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای