پاسخ به سوال در مورد مسائل اعتقادی
سوال:
سلام حاج آقا وقت بخیر من می خواستم چله زیارت آیت الله حق شناس رو انجام بدم چند تا سوال داشتم اما قبلش باید یچیزایی رو بگم.. من 26 سالمه قبلا نماز نمی خوندم و..تا اینکه دو سال حدودا توبه کردم و شروع کردم به خوندن نماز وترک گناه واما کم و بیش باز هم مرتکب گناه میشم تا اینکه با پسری آشنا شدم که خانوادم مخالف ازدواج هستن چون توی تصادف آسیب جدی دیده تنها امیدم خداست که شفا بده و من به خواستم برسم خیلی دعا کردم و میکنم تمام زندگی و آیندم به رسیدن به حاجتم بستس. توی سایت چله زیارت عاشورا رو دیدم که گفته شده اگه ترک گناه مراقبه از چشم و زبان و... باشه و حتمن جواب میده و امام حسین شفاعت میکنه.. حالا من میخوام این چله رو انجام بدم از اونجا هم که کسی نایب ندارم که اطمینان کنم خودم توی 20 روز میخوام انجام بدم.

سوال اولم اینه من برای حاجتم که شفای کس دیگس آیا من انجام بدم خوبه یا باید بگم خودش انجام بده؟ ازاونجا که گفته شده نباید کسی از این چله خبر داشته باشه میگم.

دوم اینکه این چله رو میخوام انجام بدم نماز های قضای زیادی دارم که واقعن نمیشه اونارو بخونم بعد چله بگیرم چون خییلی زیاده دارم هر روز تا جایی ک می تونم میخونم آیا در گرفتن چله من اشکال ایجاد نمیکنه؟

و سوم اینکه آیا در حین گرفتن چله اگه با اون پسر ارتباط چت مختصر داشته باشم در حد سلام و گرفتن خبر اینا باشه که از حال هم خبر داشته باشیم در چهار چوب آیا اشکال داره؟ یا باید کاملا ارتباط رو باهاش قط کنم؟

گرفتن حاجتم خیلی برام مهمه همه زندگیمه.. تو رو خدا راهنماییم کنید

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

چله عاشورا با بودن عذر میتوان در 20 روز خواند برای شفای بیمار نیز میتوان چله عاشورا را خواند و لازم نیست کسی مطلع شود – شما سعی کنید در وهله اول تمامی واجبات خود را ادا کنید و در انجام آنها کوتاهی نکنید تا چله مثمر ثمر باشد – صحبت های معمولی و بدون قصد و کاملا عادی و عرفی اشکالی ندارد.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای