پاسخ به سوال در مورد مسائل اعتقادی
سوال:
سلام علیکم
طاعاتتون قبول باشه
من شنیدم وقتی امام زمان عج ظهور میکنند انتقام پدران و مادرشون رو میگیرند و بعد هم شهید میشوند و امام حسین ع حکومت میکنند...
سوال من اینجاست که وقتی امام زمان شهید میشوند یعنی هنوز آدم های بدی در جامعه وجود دارند. پس هنوز جامعه پر از عدل و داد نشده. پس نسل اینها می توانند امام حسین را هم شهید کنند. و دوباره تاریخ تکرار میشود.
و اینکه اگر قرار بود امام زمان شهید شوند پس چرا همان 1400 سال پیش ظهور نکردند؟؟خدا فرموده وقتی جامعه به حدی برسد که مردم قدر معصوم را بدانند امام زمان ظهور میکنند.در صورتی که باز امام زمان شهید میشوند.
اصلا چرا باید امام حسین زنده شوند؟؟چرا خود امام زمان نباید حکومت کنند؟مگر قرار نیست امام حسین در صحرای محشر بی سر وارد شوند؟ اینجوری که همه ی مخلوقات امام حسین را در حالی که صحیح و سالم بودند و حکومت میکردند دیدند
اصلا چرا باید ما داغدار امام دیگری شویم؟؟

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

خیلی ساختمان شما ساخته اید ؟ چه کسی گفته امام زمان (ع) شهید می شوند  !؟ یک شایعه ی عوامانه ای وجود دارد در مورد شهادت ایشان و اینکه گفته می شود عدالت در جهان حکم فرما خواهد شد به این معناست که آزادی رفتار بشری دیگر وجود ندارد ، بشر تا بشر است و در این جهان مادی زندگی می کند آزاد است هرکاری بکند اگر در یک جامعه عدالت حکومت کند یعنی قانون اجرا می شود نه این است که کسی گناه نمی کند الآن در عالم قانون عدالت اجرا نمیشود آن وقت قانون عدالت دقیقا اجرا می شود و اگر کسی خطا کند کیفر خطای خودش را می بیند پس عدالت به این معنا نیست که هیچ کس گناه نمی کند ، هیچ کس خلاف نمی کند اینکه گفته شده است امام علی (ع) ، امام حسین(ع) به این عالم می آیند و حکومت خواهند کرد این مربوط به دوران رجعت است بعد از پایان این جهان است ، دوران این جهان با عصر امامت امام زمان (ع) پایان می یابد ، کتاب حسابی بخوانید .

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای