پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی ازدواج
سوال:
با سلام خدمت شما استاد بزرگوار
دختری هستم مذهبی و 26 ساله. با تحصیلات خوب، شغلی متناسب با رشته تحصیلی ام دارم، خانواده مذهبی و خوب و با ظاهری معمولی و ساده و هیچ وقت ارایش نمیکنم.
در مجالس مذهبی اگر دعوت بشوم حتما شرکت میکنم. برای نمازهای مغرب گاهی به مسجد محل هم میروم.
مدت زیادی هم هست که نمازهایم را اول وقت میخونم و به دستور شما که به باقی دوستان فرمودین، دستورات زیر رو هم رعایت میکنم:
ذكر اسئل الله من فضله/ ختم قران هدیه به نرجس خاتون و امام زمان/ و خوندن ایت الکرسی و ایه 2 و 3 سوره طلاق بعد از نمازهای واجب و چله های بسیار دیگر که خودم گاهی شروع میکنم مثل ختم یاسین و حدیث کسا و صلوات....
اما در امر ازدواجم اصلا گشایشی حاصل نمیشه. با توجه به این سن و موقعیت خانوادگی خواستگاری نداشتم که حتی تصمیم بگیرم که به ایشان نه بگویم یا بلی! و این شرایط خیلی برای بنده سخت هست : ( ناامید از رحمت خدا اصلا نیستم با امید به همین ایه های سوره طلاق که میخوانم. اما هیچ نشانه مثبتی حتی کوچک در امر ازدواجم حاصل نمیشه. گاهی فکر میکنم با وجود حضورم در اجتماع اصلا به چشم هیچ مادر و پسری نمیام که بخوام انتخاب بشم :( و در اقع همین طور هم بوده!
میشود بفرمائید باید چه بکنم؟! چه ذکر یا دعایی رو برای گشایش در امر ازدواجم بخونم ؟!
خیلی شرایط سختی هست. برای مجردها دعا بفرمائید. انشالله که خدا موانع ازدواج رو از سر راه همه بردارد.

پاسخ:

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند : سلام علیکم و رحمة الله ،

آیه 2 و 3 طلاق اصلا به این مسأله مربوط نیست، آیه الکرسی هم مربوط نیست. یس را برای سلامتی امام زمان 40 روز بخوانید در این مساله موثر است. مهم ترین مساله ذکر اسئل الله من فضله است که این را با توجه کامل به معنایش بگویید و زیاد بگویید. قرآن را برای نرجس خاتون هم رها نکنید.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای