پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی ازدواج
سوال:
سلام علیکم
بنده به خاطر نیازهای عاطفی و جنسی تصمیم به ازدواج دارم. و همیشه از خدا همسری مومن و با اخلاق خواستم. خودم از نظر ایمان و اخلاق متوسط هستم. خاستگارهام اغلب متدین بودند. آخرین شون فردی هست که با تحقیق و صحبت مشخص شده از نظر ایمان و اخلاق خوب است. و از نظر روحیات و علایق هم با بنده تناسب مناسبی داره. اما ظاهر ایشون، یعنی چهره و تیپ و هیکل، با چیزی که بنده مدنظر داشتم سازگاری نداره و من نتونستم با ظاهر ایشون ارتباط برقرار کنم.
آيا بنده به خاطر اينکه ايمان و اخلاق ايشون خوبه، بايد بيخيال ظاهر بشم و به همون محاسن ايماني و اخلاقي ايشون بسنده کنم؟
يا چون به خاطر اينکه يکي از مهمترين دلايل ازدواج براي من نيازهاي جنسي هست و اين با ظاهر فرد مقابل ارتباط داره و بنده از طرفي تا حدودي تنوع طلب هستم، و مي ترسم که در آينده همين ظاهر و مسائلي که گفتم باعث وسوسه هاي نفس و شيطان بشه و به گناهي بيفتم، بايد به ايشون جواب رد بدم؟
اگر فردي رو که طبق شناخت و تحقيقات ما مشخص شده مومن و با اخلاق هست، به خاطر مسئله ي ظاهر رد کنيم، آيا مورد غضب خدا و ناراحتی خدا قرار مي گيريم؟ و ميشه مصداق کفران نعمت؟

پاسخ:

سلام علیکم

مصلحت آینده بهتر شما پذیرش جهات مثبت اخلاقی است .چون آنچه که در زندگی مشترک اصل است اخلاق و رفتار و شخصیت است . شکل وقیافه و هیکل ، جهات مثبت درجه 2 هستند. اگر بتوانید کاملا این مسئله را برای خودتان حل کنید این ازدواج یک گزینه خوب است اما اگر از تغییر نظر آینده خودتان می ترسید صبر کنید شاید گزینه مطلوب شما در آینده به دست بیاید.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای