پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی ازدواج
سوال:
با عرض سلام خدمت آیت الله جاودان،
دختری هستم19ساله و تک بچه،مقید و حزب اللهی و عاشق نظام جمهوری اسلامی،و انقلاب اسلامی(و به لطف خدا و هدایت اهل بیت،4سال است توبه کرده ام و مسیر زندگی خودم را تغییر داده ام)
طرز تفکر بنده این هست که با توجه به سخنان علما فرج حضرت صاحب الزمان بسیار نزدیک است و قصد من ازدواج برای امام زمان و تربیت نیرو و فرزندان برای حضرت است.تا جلوی حضرت دست خالی و سرافکنده نباشم،و حداقل چند فدایی برای حضرت داشته باشم تا ایشان را یاری کنند.
بنده به لطف پروردگار خواستگاران بسیاری دارم که هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ معنوی و دینی شرایط خوبی دارند و مورد پسنده بنده هستند،لکن مشکلی که وجود دارد اجازه والدینم میباشد که به هیچ عنوان راضی نمیشوند حتی یکی از خواستگارها به منزل ما بیایند،چند نفر از طرق گوناگون با مادرم صحبت کرده اند که اجازه بدهند لااقل به منزل ما بیایند و چندین نفر هم تماس گرفته اند که اجازه میدهید برای امر خیر مزاحم شویم که با پاسخ منفی و بی ادبانه یا دروغ (مادرم به دروغ میگوید که دخترم قصد ازدواج ندارد در حالی که خودشان اجازه نمیدهند، که آنها را از سر خود وا کند)مادرم مواجهه شده اند.پدرم هم همینطور اجازه حتی ورود به منزل را نمیدهد و میگویند زود است(این نکته را هم عرض کنم که مادر و پدرم خودشان خیلی دیر ازدواج کرده اند،مادر در 32سالگی و پدر در38سالگی)چند وقت پیش بخاطر زنگ زدن به منزل برای خواستگاری هم دعوای بسیار شدیدی با من کردند و گفتند که بگو دیگر اینها زنگ نزنند،اما دست من نیست و از دوست و آشنا و واسطه شماره منزل را میگیرند.
از شما بزرگوار و استاد گرامی تقاضای کمک و یاری دارم که سنت پیامبر اسلام را بجا بیاورم.(و صد البته تقاضای دعای خیر برای ساختن زندگی و پرورش فرزندان برای یاری حضرت ولی عصر اروحنا فدا)

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

همراه با خانواده به یک مشاور رجوع کنید . چاره دیگری وجود ندارد . پدر و مادر هستند و نمی توان با آن ها جنگید باید رضایت آن ها را جلب کنید البته اگر درس را هم شروع کنید . هرچه که باشد خوب است یا قبول می شوید و میروید و یا اینکه قبول نمی شوید در هر صورت این به رضایت پدر و مادر کمک می کند

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای