پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی ازدواج
سوال:
سلام علیکم استاد
ان شاءالله بحق وجود مبارک صاحب الزمان هرچه زودتر سلامتی به وجود مبارک شما برگرده.این حقیر چهارشنبه ها در حسینیه از بیانات گرانقدر استفاده میبره.
در یک شبکه ی اجتماعی با خانمی آشنا شدم و بهشون علاقه مند،هردو کار فرهنگی انجام میدادیم تا اینکه یک سال و نیم بعد من از علاقه ام گفتم و ایشون هم همینطور.به مدت چند ماه فقط در حرم عبدالعظیم همدیگر رو ملاقات میکردیم پنج شنبه ها.نیت و قصد ازدواج بوده و هست بزرگوار.این سیده سادات ما به خانه گفتند موضوع رو و متاسفانه بدترین برخورد ها و زشت ترین الفاظ به این سادات مظلوم زده شده.ایشون تک فرزند و از خانواده ای مرفه و خیلی پولدار هستند.خانواده ی ایشون خیلی خشک مذهب هستند.حال ما واقعا نمیدونیم چه باید کرد.از طرفی این سیده خانم از بی خوابی شدید رنج میبرند و همین موضوع و فشاری که والدین بهشون آورده باعث شده شرایط براشون طاقت فرسا بشه که به خود کشی هم فکر کنند چرا که احساس میکنند حیا و عفتشون رو خانواده با حرف های زشت و نابه جا لکه کرده.از طرفی حسادت اقوام این سیده بهشون مثال زدنی هست و خیلی چشم دنبالشون هست و همیشه مریض و پریشان حال هستند.من هم که نمیتوانم به خانه به این شکل که ایشون گفت حقیقت رو بگم.گره در کار افتاده استاد بزرگوار.ان شاءالله به دعای خیر شما و راهنمایی شما این مسعله حل بشه چرا که من آرزوم این بوده که خطبه ی عقد ما رو شما به جای بیارید.
این سوال خصوصی باشه لطفا و در سایت قرار نگیره بزرگواران
خداوند سایه ی شما رو از سر ما کم نکنه استاد

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

به چه دلیل او مورد عتاب و خطاب خانواده قرار گرفته است؟ آیا فقط به خاطر آشنایی با شما و معاشرت؟ البته این معاشرت مشروع نبوده اگر با او برخورد بد کرده اند جا داشته، آدم مگر بدون اطلاع خانواده آشنا میشه؟ دوست میشه، قرار میزاره؟ آیا این چنین چیزهایی باعث ناراحتی خانواده شده؟ اگر این طور است بجا و بحق بوده. آیا آن خانواده شما را می شناسند؟ او شما را معرفی کرده؟ اگر هیچ نمی شناسند و از شخص شما هیچ اطلاع ندارند شما به طور طبیعی و با راه درست به خواستگاری بروید شاید به نتیجه برسد و در غیر این صورت مشکل است که بتوان با آن خانواده مقابله کرد و رضایت شان را جلب کرد.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای