پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی ازدواج
سوال:
سلام علیکم
حاج اقا بنده هشت ماه هست که عقد کردم. دختر مورد نظر توسط خانواده انتخاب شد و بنده هم ضمن موافقت با ایشان عقد کردم. او حدود هشت سال از من کوچکتر هست.
ما کمی با هم اختلاف نظر داشتیم تا اینکه خانواده ها از این اختلاف نظر ها مطلع شدند و وارد قضیه شدند و در نهایت با هم درگیر شدند تا جایی که پدر و مادرم می گویند فقط باید طلاقش بدی. دلیلش را هم این می گویند که خانواده خانمم مودبی نیستند و جاهلند و از طرفی چندان مذهبی نیستند و از همه مهمتر خانم بنده را بی حیا می دانند. دلیلش هم این هست که در یکی از این بحثها خانم بنده به پدرم تلفن میکند و حرفهای ناخوشایندی به او می زند.
خانم بنده چندبار خواسته از پدرم عذرخواهی کند اما او نپذیرفته
از طرف دیگر خانواده خانمم هم کاملا شاکی و ناراحتند و پدر و مادرم را بی ادب می پندارند.
از نظر من هم هر دو طرف خانواده مقصر هستند. خانم بنده هم کمی اخلاقش تند هست.
خانواده من می گوید یا طلاق یا ما بیاید یکیش رو باید انتخاب کنی و فشار می اورند که هر چه زودتر برو درخواست طلاق بده.

بنده باید چکار کنم؟ تا حدودی با نظر پدرم موافقم چون مشملاتی دارند اما ایا طلاق کار درستی است گریبانم را نمیگیرد.؟ از طرفی همسرم را هم. دوست دارم. نمی دانم چه راهی درست است؟
با خود میگویم اگر خانواده ام را رها کنم روزی ممکن است همسرم را هم رها کنم و از طرفی ممکن است حرفهای خانوده ام هم درست باشند و ما به درد هم نخوریم. ضمن اینکه بنده نقید به مسایل دیت هستم و اگر بخواهم طلاق بدهم باید مهریه سنگینی بدهم که ممکن است سالها طول بکشد و نتوانم دیگر ازدواج کنم!
یکبار هم یکی از اشنایان را برای اشتی واسطه کردیم که بدتر شد! و بینشان دعوا شد.
ایا ذکری هست که با خواندش بتوانم نظر پدرم را تغییر دهم؟ یا اینکه بین دو خانواده محبت ایحاد کنم؟ چگونه از خدا برای حلش کمک بخواهم.
خواهش می کنم راهنماییم کنید که چکار کنم.

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

به یک مشاور درست مراجعه کنید ، اگر پدر و مادر شما راضی به این ازدواج نباشند و این راضی نبودن جدی باشد نمی گذارند شما زندگی کنید باید فکری بکنید ، برای حل اختلاف خودتان و همسرتان به یک مشاور قوی مراجعه کنید . مسائلتان را با پدر و مادر و همسر همین حالا حل کنید و نگذارید برای بعد از عروسی ./ با این خانم برای مشاوره تماس بگیرید ایشان مشاور خانواده است .

خام قدیانی 09202882127

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای