پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی خانوادگی
سوال:
باسلام من دختری 27 ساله هستم اما خیلی سختی کشیده ام من تمام مشکلات زندگی روی دوشم است پدر ومادری پیر دارم و2 خواهر دیگر که هرکدام مشکلات خودشان را دارند وازدواج نکرده اندراستش مشکلات من خیلی زیاد است ومجبورم طی چند بار از حضورتان بپرسم پدرم بازنشسته هستند و حقوق ما کاملا حلال است ولی نمی دانم چرا هر چه پس انداز داریم صرف دوا ودکتر می شود لطفا راهنماییم کنید سوال دوم اینکه خواهرم بیماری اعصاب دارد در خانه ما همیشه دعوا وتنش است من نمی دانم چه باید بکنم خیلی تلاش می کنم که مشکلاتم حل شود ولی روز به روز بهتر که نمی شود هیچ بدتر هم می شود خواهش می کنم کمکم کنید چه دعاهایی بخوانم که اثر بخش باشد؟من منتظر جواب شما هستم با تشکر

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:سلام علیکم و رحمة الله ، انشاء الله حوصله کنید همه مشکلات شما حل می شود. سؤال اول اینکه وضع خانه شما چگونه است؟ آیا اجاره نشین هستید یا صاحب خانه جواب این مسئله را روشن کنید. بعضی خانه های مبارک و میمون نیست آیا خانه شما چنین است کاملاً در مورد این خانه و اینکه گرفتاری های شما مربوط به این خانه است یا خیر توضیح بدهید. آیا درآمد خانه خمس دارد یا نه؟ آیا اضافه می آید یا نه؟ اگر اضافه می آید و پس انداز می شود پس خمس دارد و باید پرداخت شود. شما باید زیاد صدقه بدهید. زیاد روزی چند بار برای حل مشکلات خانه و خانواده.
مسئله بعدی نماز خواندن اهل خانه شما به چه شکل است؟ آیا تقلید صحیح دارید؟ آیا الفاظ و عبارات نمازتان را صحیح می خوانید؟ آیا وضو و غسل شما طبق دستورات است؟ همه این چیزها باید روشن بشود. این دو سؤال را به خوبی توضیح بدهید؟
فعلاً هر شب نماز استغاثه به امام زمان را بخوانید و هر روز بعد از نماز صبح برای حل مشکلات زیارت آل یس را بخوانید تا ارتباط بعدی.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای