پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی خانوادگی
سوال:
سلام چند ماه پیش سوالی پرسیدم اما هنوز جوابی برایم ارسال نشده من و همسرم زندگی خوبی داشتیم اما به دلیل بعضی اشتباهات از جانب من و ایشان و مضیقه و مشکلات مادی همسرم تصمیم به طلاق من دارد والان 6ماه است همدیگر را ندیده ایم و ایشان توان پرداخت مهریه را ندارند و به من می گویند دادخواست طلاق بده و مرا زندان بینداز. در این 6ماه کلی دعا و نذرکرده ام و برخی رفتار هایم را اصلاح کرده ام و می دانم همسرم هنوز هم به من علاقه مند است اما اگر اتفاق مثبتی نیفتد مجبورم بعداز عید دادخواست طلاق بدهم. امری که ارزو می کنم قبل از اتفاق افتادنش بمیرم داغونم

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:سلام علیکم و رحمة الله،من نمیفهمم این جدائی شش ماهه چرا اتفاق افتاده است. اگر شما هر دو هم را دوست دارید چرا بین شما جدائی پیش آمده اگر مشکلات مالی وجود دارد بایستی ایشان در خانه پدر شما بدیدار شما می آمد. در هر صورت یک ملاقات فراهم کنید و لو اینکه یک بزرگتر پادرمیانی کند از اشتباهات گذشته معذرت خواهی جدی بکنید و با هم به حل مشکلات مالی و غیرمالی بکوشید.
اصلاً به طلاق فکر نکنید و زندان انداختن ایشان به هیچ وجه درست نیست. راه منحصر است که با پادرمیانی بزرگترها و یا مشاورۀ با مشاوران کارآمد، اختلافات و مشکلات خودتان را که اساسی نیست- حل بنمائید- در هر صورت اصلاً طلاق را نپذیرید و بکوشید که حل مشکل بکنید.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای