پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی خانوادگی
سوال:
با سلام و عرض خسته نباشید. خانمی هستم که فرزند خردسالی دارم و در مورد ایشان خیلی عصبانی می شوم و گاهی اوقات نیز او را تنبیه می کنم ولی بعد خیلی پشیمان می شوم ولی نمی دانم با عصبانیتم چه باید بکنم لطفا راهی نشانم بدهید باتشکر التماس دعا

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:سلام علیکم و رحمة الله، آدم اگر جوان باشد و تک فرزند داشته باشد ناگزیر او را خیلی دوست خواهد داشت و اگر او را خیلی دوست دارد تحملش هم بالا خواهد رفت و آنقدر که شما عصبانی می شوید نباید عصبانی بشود. عصبانیت شما حتماً در تربیت کودک اثر بد خواهد داشت و آینده او را خراب خواهد کرد باید فکری کرد. اولاً جستجو کنید علت این عصبانیت زیاد شما چیست؟ اگر نارضایتی از زندگی است آن را باید حل کنید اگر مشکلی در شوهرتان هست باید آن را از بین ببرید. بنابراین اگر اینگونه مسائل وجود داشته باشد باید به آنها پرداخت و اگر این ها وجود ندارد که باید شکر کرد و شما به یک دکتر اعصاب مراجعه کنید و از او راه حلی برای عصبانیت زیادی را بخواهید که البته آنها معمولاً قرص آرام بخش خواهند داد که خواب آور است و تا قطع بشود مشکل تجدید می شود.
اگر بدستور دکتر قرص های تقویتی که حاوی ویتامینهای B باشد مصرف کنید می توانید در اعصاب شما اثر بگذارد و آن را تقویت کند و دامنه تحمل شما را زیاد کند.
یک ورزشی پی گیر و سبک مثلاً شنا می تواند بطور جدی مؤثر باشد و از همه مهمتر نمازهای شماست که صحیح و اول وقت بخوانید و با دقت و طمأنینه و آرامش بجای آورید و ثانیاً هر روز زیارت امام زمان (علیه السلام) بکنید مثلاً زیارت آل یس البته آن را هم باتوجه و از دل بخوانید.
مرحوم آیت الله بهجت فرموده بودند صلوات بفرستید باتوجه بقصد حل مسئله خشم و عصبانیت این هم خوبست.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای