پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی خانوادگی
سوال:
با سلام خدمت حضرت استاد جاودان
حدود 20 سال پیش یکی از بستگان ما برای اینکه رفت و امد رفیق صمیمی اش به خانه شان راحت تر شود، دختر 4 ساله اش را به صیغه ایشان در آورد تا به همسرش محرم شود.متاسفانه پس از مدت کوتاهی آنها از یکدیگر طلاق می گیرند و دو فرزند پسر و دختر را پدرشان می سپارد و متاسفانه همان آقایی که ظاهرا به همسر رفیقش به جهت صیغه دخترش محرم شده، با همسر رفیقش که در حکم مادرزنش می باشد ازدواج میکند و تا بحال ادامه دارد.
.در حال حاضر 20 سال از آن ماجرای شوم میگذرد، و آن خانم قصد دارد به زندگی بچه هایش برگردد. اما فرزندش که جوان مومنی است، با توجه به اینکه میداند مادرش با یک مرد محرم ازدواج کرده و از کرده خود نیز پشیمان نیست، اصلا اجازه ورود به زندگیش را نمیدهد.
حال پیشنهاد شما برای این جوان چیست؟از یک طرف می بیند مادرش در یک زندگی حرام قرار دارد و حکم خداوند را زیر پا گذاشته اند و از طرف دیگر حق مادری چه می شود؟ کدامیک از این حقوق بالاترند.

پاسخ:

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند : سلام علیکم و رحمة الله ،

اگر مادر خطا كار شوهر دوم را رها كرده و به زندگي بچه هايش بر مي گردد كه لازم و واجب است كمك كند و هرچه زودتر اين كار را انجام بدهند و اگر همانطور كه با همسر دوم زندگي مي كند به زندگي بچه هايش برمي گردد تازه اين جا مسئله است و بر فرزند مومن امر به معروف و نهي از منكر واجب است. بايد بگويد و مكرر بگويد تا شايد مادر از زندگي حرام دست بردارد و اتفاقا اين امر به معروف و نهي از منكر حق مادري را در حد بالا انجام داده است. از امر به معروف دست برندارد و تذكر را بارها مداوم و زياد بدهد، شايد نتيجه بدهد، در هر صورت احترام مادر را نگه دارد.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای