پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی خانوادگی
سوال:
سلام عليكم
ما دوخواهر و دو برادر هستيم كه ٤سال پيش پدر و هشت ماه پيش مادر به رحمت خدا رفتند .در وصيت نامه پدر امده بود كه يك سوم از اموال پدرم صرف امور خيريه شود و برادر و خواهر بزرگ را وكيل وصي و برادر كوچك و من را ناظر قرار داده بودند اما برادر بزرگم از انجام اين وصيت نامه و اجراي ان امتناع مي ورزند و زماني كه در مقابل ايستادگي ما قرار گرفتند براي ما وكيل گرفتند و قهر كردند لازم به ذكر است مبلغ اين يك سوم مال چند ميليارد ميباشد حال شما مارا براي جلوگيري از قطع رحم و اجراي وصيت راهنمايي كنيد

پاسخ:

سلام علیکم ورحمة الله ،

آیا وصیت نامه ، وصیت نامه قانونی هست یا نه ؟ یعنی در محضر ثبت شده یا نه ؟ شاهدانی دارد یا نه ؟ اگر وصیت نامه قانونی است یا در محضر ثبت شده یا شاهدانی دارد شما می توانید شکایت کنید . البته وصیت بر آن برادر بزرگ تر و خواهر بزرگ تر واجب است .

شما همین که حق خود را به طور صحیح دریافت کنید کافی است . اگر از آن مثلث مال که می دانید مربوط به فقرا است چیزی به شما داده اند آن مقدار را به محل مصرف صحیح وصیت برسانید وظیفه شما امر به معروف است به آن ها بگویید و فشار بیاورید که به وصیت پدر عمل کنند . اگر می توانید از طرق قضایی پیگیری کنید وگرنه وظیفه دیگری ندارید .

این دستورات را به طور جدی و با توجه عمل کنید و در آن روز ها گناه نکنید .

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای