پاسخ به سوال در مورد مسائل متفرقه
سوال:
باسلام و احترام اینجانب حدود یکسال است که در یکی از شرکت های خصوصی کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی می کنم. من همان موقع خواب دیدم که باید با شما در مورد کارم مشورت می کنم ولی امکان این کار برای من وجود نداشت چون چند ماه سایت ایراد داشت و نامه ام نوشتم ولی قبول نکردند که به دست شما برسانند. من تحقیقات خودم را کردم و سرکار رفتم. از نظر علمی و نداشتن ارتباط با مردها و ..... دارای شغل خوبی هستم که امتیازهای بسیاری برای من در آینده دارد ولی از نظر اخلاقی می ترسم تا اعتقادات اطرافیانم روی من تاثیر بگذارد. به خاطر اینکه شاید فقط یک نفر وجود دارد که اعتقاداتش با من همخوانی دارد و همکارانی در حال حاضر دارم که قبلا چادری بوده اند ولی الان خیلی بدحجاب هستند. این مسئله باعث ترس من شده است. البته من احساس می کنم که ناپاکی های بسیاری در محل کار من وجود دارد. شایان ذکر است که من با تدابیری مناسب باید استعفا دهم چون رئیس من یکی از اساتید معروف رشته تحصیلی من است و ممکن است این مورد باعث ناراحتی ایشان شود و در طول دوره تحصیل دچار مشکل شوم. لطفا اینجانب را راهنمایی فرمایید. باتشکر از حسن دقت شما

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:سلام علیکم و رحمة الله
آنچه مسئله اول و اصلی است این است که اخلاق و دین داری شما بسلامت بماند و اینکار نیاز به گذشت و فداکاری شما دارد نه کار در این شرائط مهم است و نه حقوق و نه حتی دانشگاه البته شما می توانید به وسائل مختلف مقاومت کنید. آنها که می گویند اول چادری بودند و بعد بدحجاب شده اند چون راه مقاومت را بلد نبودند اگر شما هم نتوانید راه مقاومت را بیابید از بین می روید. آنچه فعلاً بخاطر می رسد:
1) شما نمازتان به هر نوع ممکن صحیح و اول وقت بخوانید.
2) هر روز حتماً به امام زمان توسل داشته باشید.
3) معاشرت خودتان با آن خانم ها بطور کلی قطع یا محدود کنید و این معاشرت است که می تواند هر بلائی سر آدم بیاورد و تنها با آن شخص که هم اعتقاد هستید اگر بطور جدی با هم همفکر هستید ادامه معاشرت بدهید. اگر آن آدم ها از شما دلگیر شدند هیچ مانعی ندارد.
4) اگر بتوانید به یک مرکز دینی و مذهبی یک جلسه که بتواند شما را پشتیبانی کند و شبهات را برطرف کند و آنوقت که آدم خسته می شود کمک کند و ناتوانی، فکری و عقیدتی و اخلاقی آدم را جبران کند. اگر این مجموعه را توانستید فراهم آورید ماندن شما در آن محیط ممکن است مضر نباشد و گرنه خطرناک است و اگر شما احساس خطر جدی کردید و آثار محیط را در خودتان دیدید از آن محل استعفا بدهید جان و دین خودتان را نجات بدهید.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای