پاسخ به سوال در مورد مسائل متفرقه
سوال:
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم<br>بسم الله الرحمن الرحيم<br>سلام خدمت حضرت آيت الله جاودان<br>اين بنده خطاكار خدا در رشته مترجمي زبان انگليسي تحصيل كرده ام . آيا كتاب يا كتابهايي وجود دارد كه نياز باشد از انگليسي به فارسي ترجمه شود يا ترجمه آنها مفيد باشد و جنابعالي بتوانيد به بنده معرفي كنيد؟ هدفم اين است كه خدايي نكرده به انجام كار عبث يا باطل گرفتار نگردم.<br>در صورت معرفي عاجزانه تقاضا دارم تا دعا بفرماييد در اين كار موفق باشم و خداوند باحسن وجه قبول فرمايد.<br>با سپاس فراوان و پوزش از تصديع وقت گرانبهاي حضرتعالي<br>يا الله<br>اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم سلام خدمت حضرت آيت الله جاودان با آرزوي قلبي طول عمر توأم با سلامتي براي حضرتعالي مستدعيست بفرماييد: 1- در زمان توهين كسي نسبت به ما مرز ميان توهين هايي كه تكليف انسان در برابرشان سكوت است و آنها كه تكليف مقابله است در كجاست؟ و ملاك تشخيص آن چيست؟ 2- در موضوع توهين به مقدسات؛ آيا مي توان آيه 108 سوره مباركه انعام را به اين موضوع مربوط دانست؟ در اين صورت تقاضا دارم توضيحاتي افاضه فرماييد. يا الله

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:سلام علیکم و رحمة الله، پیشنهادی که فعلاً به خاطر می رسد این است که شما کتابهای نشانه هائی از او تألیف سیدرضا صدر و راز آفرینش انسان تألیف کرسی موریسون و اثبات وجود خدا تألیف جان كلوور مونا را بخوانید بعد دنبال کنید و جستجو کنید.کتاب هایی نظیر این ها پیدا کنید و ترجمه کنید. البته مواظبت بنمائید که در جستجو در فهرست ها و اینترنت فاسد نشوید این مواظبت مهم و بسیار لازم است.
سوال دوم :
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:سلام علیکم و رحمة الله ، مقابله با توهین همیشه جایز است اما در برابر توهین نباید توهین کرد. اگر او فحشی می دهد نباید فحش داد. اما مقابله با رفتار بد افراد جایز است و حتی در بعضی از موارد واجب است. اگر توهین به شخص شده و شخص می تواند از خود دفاع کند و آبروی او در اثر توهین از بین رفته باید برای بازگرداندن آبرو کوشش کند. مثل اینکه در یک اداره یا سازمان یا مجموعه کسی تهمتی زده و سخن توهین آمیز گفته که آبرو در خطر است و شخص اگر از خود دفاع کند به مشکل بزرگتر گرفتار نمی شود. باید از خودش دفاع کند و نادرستی آن تهمت و توهین را چون می تواند اثبات کند اما در یک خانواده زن به مرد حرفی توهین آمیز می زند یا مرد به زن و کسی شاهد و ناظر نیست. در اینجا اگر انسان بگذرد و دنبال نکند و ببخشد البته بسیار خوبست و این مشروط به این است که طرف توهین جری نمی شود و جسارت بیشتر پیدا نمی کند.
در موضوع توهین به مقدسات باید بطور جدی مقابله کرد حتی از نظر قانونی کسی که چنین کاری می کند مستوجب کیفرهای سخت می باشد و این مسئله به آیه شریفه مزبور ربطی ندارد. آیه شریفه می گوید به خدایان مشرکان بد نگوئید که آنها در مقابل به خدای واحد حقیقی توهین بکنند.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای