پاسخ به سوال در مورد مسائل متفرقه
سوال:
سلام وباآرزوی عافیت وعاقبت بخیری برای شما:آیا جنابتان آقای علی اکبر تهرانی رو که در غرب تهران جلسه اخلاق برگذار میکنند وتبلیغات نسبتا زیادی هم در اینترنت درباره ایشون موجوده میشناسیدوتایید میکنید؟سوال دیگر اینکه آقاجان حکم خمس پولی که پدرومادربه عنوان سرمایه زندگی برایم در بانک دولتی قرار دادند تاماهانه سودبه آن تعلق بگیره ازنظرایت اللاه سیستانی چیست ؟ودیگراینکه آقاقبلا هم گفتم اگر اهل دلی رو میشناسید بگید که بی اغراق استاد میخواهم آقاشمااقای اشکوری درقم رومیشناسید؟خداایشالا مطلوبتون رو عطاکنه که خیلی لطف داریدبه جوونا

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:سلام علیکم و رحمة الله،
آقائی که نامبردید من یکبار یک نوار سخنرانی ایشان را شنیدم صحبتهای آن نوار صحیح بود. اما صحبت دینی کردن علاوه بر جهات اخلاقی که گوینده باید داشته باشد جهات علمی هم لازم است حداقل پانزده سال و بدون آن شخص نمی تواند آنطور که بایست دین را به مردم معرفی بکند. و ناگزیر اشتباهات بزرگ و کوچک خواهد کرد. تبلیغات اینترنتی هم شک برانگیز است.
پولی که پدر و مادر برای شما سرمایه قرار داده اند خمس دارد. سودی که بانک به شما می دهد براساس بانکی که پول در آن قرار داده شده است فرق می کند. بانکهایی مثل بانک ملی که دولتی است نصف سود را به فقیر بدهید و بقیه را مصرف کنید و بانکهائی نظیر بانک انصار که خصوصی است می توانید همه سود را مصرف کنید. البته سودها در سه سال اگر بیشتر از خرج باشد خمس دارد. شما روزهای جمعه به درس اخلاق جناب آقای تحریری بروید میدان قزوین خیابان قزوین مقابل دخانیات مسجد حضرت ابوالفضل ساعت ده صبح.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای