پاسخ به سوال در مورد مسائل متفرقه
سوال:
با عرض سلام خدمت استاد عزیز ، سه سوال خدمتتان داشتم که در صورت امکان پاسخ فرمائید. سوال اول اینکه در مواقعی که بلاد مسلمین مورد تجاوز قرار می گیرد و زنان مومن مورد تهدید قرار می گیرند خودکشی برای جلوگیری از تعرض چه حکمی دارد.
سوال بعدی در خصوص غلام داشتن در صدر اسلام بود ، منبعی برای مطالعه معرفی فرمائید که اطلاعاتی در این خصوص اخذ کنم . آیا برده داری با داشتن غلام و کنیز تفاوت داشته ؟در عصر ما چنین چیزی چه تعریفی می شود ؟
سوال سوم هم در خصوص نسب شناسی است . بنده و خانواده ام چند سال قبل بعد از فوت پدر بزرگم در اداماه کارهای ابطال شناسنامه اش متوجه شدیم که در ثبت احوال نام پدر پدر بزرگم سید علی نام دارد. ما نیز به استناد گواهی ثبت احوال با میل و اشتیاق فراوان اقدام به درج نام سید از طریق ثبت احوال کردیم ، آیا راهی برای پیدا کردن شجره نامه وجود دارد؟
از خداوند برایتان طول عمر با عزت و عاقبت به خیری خواستارم

پاسخ:

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند : سلام علیکم و رحمة الله ،

مسئله اول را بايد از مرجع تقليدتان سوال كنيد. سوال دوم آيت الله گرامي كتابي را در اين زمينه داشته اند البته متاسفانه الان آن كتاب درسي دسترس نيست و آيت الله مكارم هم كتابي دارند در اين زمينه به نام اسلام و آزادگي بردگان. به اين كتاب مراجعه كنيد.

در واقع در اسلام اسير جنگي ممكن است بصورت برده در آيد.

من راهي براي به دست آوردن نسب ندارم و شما تا يقين نكرده ايد نبايد لقب سيد به نام خودتان اضافه كنيد.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای