پاسخ به سوال در مورد مسائل متفرقه
سوال:
با عرض سلام و خسته نباشید
بنده مشکلی دارم که از سالهای قبل تا به حال با آن دست و پنجه نرم میکنم و تا به حال خیلی برای بر طرف شدن آن تلاش کردم ام و از خدا و اهل بیت (ع) برطرف شدن آن را خواسته ام اما برطرف نشده است.
مشکل بنده این است که بسیار کم حوصله هستم و کارهایی را که نیاز به تمرکز و یک جا نشستن دارد مدام به تاخیر می اندازم و از انجام آنها فرار میکنم. برای مثال من در روز شاید 5 دفعه برای خرید مایحتاج خانه 4 طبقه را بالا و پایین میکنم اما الان 2 ماه است که تصمیم گرفته ام یک نرم افزار را با مطالعه و دیدن سیدی های آموزشی یاد بگیرم اما هر بار با بی رغبتی از انجام آن طفره می روم.
به عبارتی برای انجام کارهای بدنی حوصله بیشتری دارم تا کارهای فکری . البته من تا حدود 18 سالگی و قبل از دانشگاه انسان با حوصله و پر مطالعه ای بودم طوری که وقتی سال اول کنکور قبول نشدم دوباره یک سال روزی 12 ساعت مطالعه می کردم و تا 18 سالگی 200 جلد کتاب داشتم . اما از آن برهه به بعد به خاطر یک سری مشکلات مالی و خانوادگی و عاطفی و... دچار افسردگی شدم و این حالت های بی حوصلگی در من شدید شد طوری که 2 ترم از دانشگاه را هم مشروط شدم چون حوصله و تحمل مطالعه کردن دروس را نداشتم.
من برای رفع این مشکل خیلی کارها کرده ام. از جمله روان شناس و روان پزشک و ورزش و... اما هیچ کدام موثر نیفتاده است. تا قبل از ازدواجم فکر میکردم به خاطر نیاز عاطفی و... به همسر است که این گونه ام . اما الان 2 سال است که ازدواج کرده ام اما هنوز آن حالت ها و بی حوصلگی ها در من رفع نشده است.
خواهش می کنم به من بگویید ریشه این همه سال بی حوصلگی چیست و من چه باید بکنم تا برطرف شود.
ممنون

پاسخ:

سلام علیکم

به پزشکان سنتی مراجعه کنید.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای