پاسخ به سوال در مورد مسائل متفرقه
سوال:
سلام عليكم و رحمت الله
چند سؤال
١. توفيق قرائت قرآن ندارم و خيلي هم دوست دارم با قرآن رفيق و مأنوس شوم؛ چه كنم ؟ اهل همت و تمرين هم نشدم.
٢. عزم ترك گناه و مقابله با نفس (چشم / شكم / شهوت ) خيلي دوامي در من ندارد. آيا با اين وضع من و شرايط دوراني كه در آن هستيم راه نجاتي براي استقامت و استمرار در عزم وجود دارد؟
٣. با توجه به سؤال قبل درس و بحث هم خيلي برايم كم اهميت و بي اهميت شده/ البته قلباً خيلي دوست دارم تمام وقتم به درس و بحث بگذرد اما اينچنين نمي شود.
٤. اهل نماز شب هم نيستم و ممكن است بيدار شوم ولي به صحبت ها و تضرعات خودم با خدا و امامان ميپردازم؛ آيا اين براي سحر كفايت مي كند؟ اگر نه براي توفيق نماز شب چه كنم ؟

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

از مقدار اندک شروع کنید.بعد از نماز صبح یک صفحه قرآن بخوانید .بعد از نماز ظهر وعصر همچنین بعد از نماز مغرب و عشاء همچنین واگر این مقدار هم گران است همان یکبار بعد از نماز صبح را بخوانید و ادامه بدهید و در طول زمان کم کم به این مقدار بیفزایید.ان شاءالله خدا کمک میکند و به قرآن خواندن موفق می شوید.گر شما به نمازتان بیشتراهمیت بدهید و بپردازید اولا و ثانیا توسل و توجه و یاد و ذکر حضرت ولی عصر(صلوات الله وسلامه علیه) را مداومت کنید که این اصلی ترین راه ووسیله است به هر کار خوبی موفق می شوید وبرای مقابله با هر گناه و بدی توفیق خواهید یافت،البته با جدیت کامل باید این مشکل قبلی حل بشود با توسلی که به امام زمان می کنید با جدیت و پیگیر باشید و این مشکل درس به برکت توسل به ایشان قابل حل است.این بسیار خوب است اما نماز شب هم بسیار لازم است،برای توفیق انجام این کار سعی کنید قضای آن را به جا اورید.اگر موفق بشوید که قضا را مدتی انجام دهید ان شاءالله توفیق خواندن آن نیز به دست می آید

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای