پاسخ به سوال در مورد مسائل متفرقه
سوال:
سلام علیکم
همانطور که مستحضرید در ایران اکثر امور اجرایی بدست روحانیون انجام می گردد، رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و ... باتوجه به اخبار گسترده دزدی های تیمی از بیت المال مانند اختلاس 3000 میلیاردی و ... و نیز مشکلات عدیده در تمامی بخش ها فرهنگ، اقتصاد و ... آیا طلاب در حوزه همزمان درس اقتصاد، سیاست و ... همه را یکجا می آموزند که بهترین مناصب کشور مال ایشان است؟ مدتی قبل رؤسای جمهور و قوه قضائیه درگیری آشکاری داشتند و مفاسد یکدیگر را کمی مطرح کردند . لطفا واقعییت های جامعه کنونی ایران را ببینید. از اسلام فقط اسمش را یدک می کشند! حدیث پیامبر (ص): دو گروه از امّت من اگر صالح شوند، امّتم صالح مى ‏شوند و اگر فاسد شوند، امّتم فاسد مى‏ شوند، عالمان و حاكمان - خصال، ص 37 - آیا بهتر نیست روحانیون گرامی فقط در آن بخش که درسش را در حوزه خوانده اند فعالیت کنند و تلاش کنند تا دین مردم را درست کنند و شبهات بسیار زیاد مردم را جواب بدهند؟

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

رئیس جمهور یک حقوق دان است ، 2 وزیر و100 معاون وزیر و مشاور همگی دانشگاه دیده و متخصص در امور اقتصاد و سیاست و تعلم و تربیت و ... ایشان را همراهی می کنند. رئیس قوقه قضائیه یک مجتهد مسلم یک فیلسوف و آشنا به علوم جدید است ، ایشان کتاب ها و مقالاتی در این زمینه ها از بان های خارجی به زبان فارسی ترجمه کرده است . همکاران ایشان مجموعه ی فقیه و حقوق دان هستند و چون قضاوت بر اساس قوانین اسلام است ، آنها در این رشته تخصص دارند. بیشترین تعداد قاضی های دادگستری تحصیل کرده دانشگاه هستند بیشتر وکلای مجلس ، شاید 80 تا 85 درصد تحصیل کرده دانشگاه هستند.

و در این مجموعه ی بزرگ تنها در قوه قضائیه انتساب وجود دارد ، آن هم رئیس قوه و باقی پای انتخابات در میان است.

شما اگر وضع دانشگاه ها را بدانید فسادی که در دانشگاه ها جریان دارد و از آنجا به همه جای کشور سریان می یابد ، این مقدار توقع برای خوبی وضع کشورتان نمی داشتید تا دانشگاه ها اصلاح نشود، وضع کشور اصلاح نخواهد شد.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای