پاسخ به سوال در مورد مسائل متفرقه
سوال:
با سلام و وقت بخیر
حاج آقا یک مساله ای خیلی ذهن من را مشغول خودش کرده ؛ آیا روزی آدم ها با هم فرق داره ؟ یعنی می شه حتی کسی زیاد تلاش بکنه ولی روزی اش کم مقدر شده باشه؟
راستش نمی خوام ناشکری و ناسپاسی کنم هر چه من در زندگی دارم همه از لطف خداست ولی من خودم با توجه به اینکه شاغل هستم و دو فرزند دارم بنظر خودم زندگی پراسترسی دارم ، استرس صبح های زود ، استرس اینکه چه کسی دخترم را از مدرسه تحویل بگیره ، استرس اینکه بالای سر پسرم نیستم تا ببینم در دنیای مجازی چه می کنه و هزار و یک استرس دیگه که بنظر خودم همه انها بدلیل عدم حضور من در خانه است.
با این همه بدو بدو می بینم که حتی وضعیت مالی من نسبت به خیلی از دوستان و آشنایانم که زنان خانه دار هستن وشاید همسر آنها موقعیت من را دارد و کارمند هست ، پایین تره در سایر موارد مثل فضای عاطفی و دوستانه خانوادگی که خودم قبول دارم با توجه به عدم حضورم اوضاع مناسبی ندارم .
پیش خودم می گم من که خیلی از ابعاد معنوی را ندارم ولی چرا پس حداقل وضعیت مالی من نسبت به اونها که خانه دادر هست و راحت ساعت 10 صبح از خواب بیدار می شن و تنها وظیفه شون خانه داری پایین تره ؟ نتیجه ای که با خودم گرفتم شاید اینه که روزی آنها وسیع است اما این مساله با منطق من سازگار نیست که یک نفر از صبح تا شب زحمت بکشه و روزی اش کم باشه و در عوض یک نفر دیگه به آسایش و تفریح و کارهای مورد علاقه اش بپردازه و روزی اش واسعه .
لطفا راهنمایی فرمایید. سپاس

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

به وضع موجود خودتان و رنج ها و استرس ها راضی باشید مقامات معنوی شما از همه ی آنها بالاتر است

شما نمازتان را باید صحیح بخوانید و سعی کنید اول وقت نماز بخوانید با طمانینه بخوانید و تند تند نخوانید دعاهای تعقیبات نماز صبح وارد است که بسیار خوب است مثلا دست راست را به سینه بگذارید و 70 مرتبه یا فتاح بگویید و دعای " بسم الله و صل الله علی الحمد و آله افوض امری ... " این ها را از دل بخوانید یا دعای " صحت اللهم ... " که برای خودتان و فرزندانتان بخوانید که خود شما و فرزندانتان را انشاالله محافظت می کند سایر مشورات شرعی مثل خمس و زکات را انجم دهید

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای