پاسخ به سوال در مورد مسائل متفرقه
سوال:
سلامی به گرم افتاب خوزستان خدمت عبد صالح آیه الله جاودان. استاد سوال اولم اینه که میشه زیارت عاشورا آیه الله حق شناس آن فقیه رو تو ی چهل روز توی ساعات متغیر مثلا یه روز ده صبح فردا ۱۴ اومد ولی بعد سالها قبل غروب آفتاب بخاطر شرایط شغلی .سوال دوم اینه که پدرم فوت کرده نماز نمی خواند ولی من می خوام براش بخونم ولی خودمم نماز ۱۵ سال قضا دارم پدرم که کلا نماز نمی خواند حالا مال خودم رو شروع کنم یا پدرم.سوال سوم اینه که اگه تو مجلسی از کسی غیبت بشه باید ازش دفاع کرد یا بحث سریع عوض کنی کفایت می کنه.ممنون خدا شما رو برای ایران و اسلام حفظ کنه

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

خیلی ممنونم از لطف شما

1 – فقط چله زیارت عاشورا را باید بین طلوع آفتاب و غروب آفتاد خوانده شود ساعت مهم نیست اگر بشه که ساعت و مکان یکی باشد بهتر است .

2 – اگر همت داری یک شبانه روز برای پدر یک شبانه روز برای خودت اگرم نه که یک نماز برای خودت بخوان یک نماز هم برای پدر و راهی دیگر هم این است یه شخص معتبر پیدا کنی و بگویی او برای پدر نماز قضا بخواند البته اگر شرایط مالی اجازه می دهد .

اگر هم خوزستان هستید برای این مسئله از دفتر آقای جزایری مشورت بگیرید .

3 – بعضی از آقایان مراجع فرمودند باید دفاع کنی مثلا بگویی آقا ول کن این حرف رو و حرفش را قطع کنی کافیه و به اون طرف هم بگویید این حرف غیبت است .

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای