پاسخ به سوال در مورد مشاوره تحصیلی
سوال:
محضر شریف استاد بزرگوار حضرت حجت الاسلام والمسلمین جاودان عرض سلام دارم. بنده دانشجوی رشته مدیریت در دانشگاه تهران هستم و هم اکنون برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد آماده می شوم. از طرف دیگر علاقه شدیدی به فراگیری علوم دینی و نیز نشر و تبلیغ آن دارم. طوری که عمده وقتم را در مسجد هستم و به امور تربیتی - فرهنگی مشغولم. از جناب استاد می خواستم خواهش کنم تا بنده را در این زمینه راهنمایی کنند و درمورد سیرکتب و دروس مناسب در این زمینه نظرشان را بگویند. التماس دعا.

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، شما اولاً بکوشید زبان عربی را بخوانید یاد بگیرید مثلاً در کلاسهای کانون زبان واقع در خیابان جم نامنویسی کنید و دوره کامل آن را طی کنید. در این صورت زبان را بخوبی خواهید دانست. در عین حال و در کنار این کار شروع کنید به خواندن منطق از دو کتاب منطق کاربردی- علی اصغر خندان و منطق صوری- دکتر خوانساری و سپس سی دی درس منطق مظفر را بگیرید و آن را بطور کامل بخوانید بعد به سی دی درسهای آقای مصباح حفظه الله از جمله آموزش عقاید و بعد هم سی دی درسهای آموزش فلسفه را بدقت گوش کنید و بنویسید آنوقت می توانید در این زمینه اندکی کار جدی بکنید و کارهای شما صحیح و درست باشد و نتیجه بدهد انشاءالله
مطالعه برای کار شما کافی نیست و نیاز به درس و مباحثه است. بنابراین بهمان طرحی که عرض شد عمل کنید و درسها را که می¬خوانید بنویسید و اگر ممکن شد با یک نفر دوست مباحثه کنید.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای