پاسخ به سوال در مورد مشاوره تحصیلی
سوال:
سلام علیکم؛ببخشیدمن سوالی در مورد رشته ی پزشکی پرسیده بودم جوابتونم به دستم رسید اما هنوز نمیدونم چه تصمیمی بگیرم خیلی میترسم از یک سمت که تصمیم اشتباه بگیرم...ازیک سمت هم از این میترسم که خداوند تو اون دنیا بهم بگه که تو در این دنیا هیچ کاری نکردی و مشغول سرگرمی های دنیایی بودی...من هدفم از پزشکی مادی نیست دوست دارم از لحاظ علمی یک انسان خاص شم و در مسیر علم یک انسان تأثیر گذار باشم در کل من از زندگی عادی خوشم نمیاد و عاشق پرواز و اوج گرفتنم منظورم از لحاظ مادی نیست راستش من درمادیات قانعم ولی دراینجور چیز هاخیلی خیلی طمع و هر رشته ای برم باید بهترین باشم.مشکل دیگری که دارم خیلی تردید میکنم مثلا میگم نکنه از این راهی که انتخاب کردی رشته ی بهتریم باشه یا اصلا استعدادم در یک چیز دیگربیشتر باشه.التماس دعا.

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، الان در هر رشته اي هستيد، اگر درست درس بخوانيد ميتوانيد به آن حد اعلا كه آرزو داريد برسيد. درس پزشكي يا اقتصاد يا تعليم تربيت هرچه باشد، اگر شما به حد اعلاي آن برسيد، مي توانيد خدمت بزرگ بكنيد و اگر استعدادتان خوب باشد ميتوانيد در چند رشته درس بخوانيد و در همه آن ها به حد كمال برسيد، مثل آقاي حسابي و مهم اين است كه در دانشگاه گرفتار لامذهبي و فساد اخلاق نشويد. اين مهم ترين چيز در زندگي شماست.
ترديد را هم كنار بگذاريد كه كار شيطان است. هر رشته اي برويد، اگر خوب درس بخوانيد و از نظر ديني سلامت بمانيد به هدف نزديك شده ايد.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای