پاسخ به سوال در مورد مشاوره تحصیلی
سوال:
سلام. مقداری درباره ارزش علوم انسانی و علل تحول آن تحقیق کردم و تصمیم گرفتم هدف تحصیلی طلبگی ام را ، اسلامی سازی علوم انسانی قرار دهم. مقدمه این هدف نیز مجتهد شدن است تا بتوان علوم انسانی اسلامی را از منابع استخراج کرد به همین جهت ، برای کسب سیر تحصیلی اجتهادی نزد یکی از اساتید بزرگ تهران رفتم ایشان با دانستن شرایط مختلفه زندگی ام گفتند: ممکن است نتوانی این هدف را پی گیری زیرا ممکن است وسط راه بِبُری و در اینصورت عمر خود را نابود میکنی. ابتدا برو با چند تن از اشخاصی که در این زمینه کار میکنند مشورت کن. شرایط زندگی ام از سه جهت میگویم: 23 ساله ، مجرد و طلبه کرج

1. تحصیلی: پایه 9 و 10 هستم. و تا اکنون خوب نخواندم و همش به خاطر نمره خواندم. و اگر بخواهم هدف اسلامی سازی علوم انسانی رو پی گیرم احتمالا باید از صفر شروع کنم (با سیر تحصیلی شخصی)

2. خانوادگی: پدرم 70 ساله بازنشسته تامین اجتماعی با حقوق یک میلیون تومان. مادرم هم تقریبا مسن و خانه دار. فقط هم دو برادریم که دچار بیماری روانی اسکیزوفرنی است که فقط با دارو میتوان بیماریش را کنترل کرد ( از لحاظ جسمی سالم است ولی معلول ذهنی متوسط است.) و والدین هم اصلا راضی به گذاشتن در بهزیستی نیستند.

3. اقتصادی: خانه دو طبقه است و مالکش پدر است ولی برای تکمیل طبقه همکف نیاز به 15 میلیون تومان است خودم هم 3 میلیون قرض دارم و در عین حال هیچ پس اندازی برای هزینه های آینده زندگی ندارم.

1. اگر هدف اسلامی سازی علوم انسانی را پی گیرم باید بروم قم همراه خانواده (چون خانواده از جهت نگهداری نیاز به من تا حدودی دارند.) خانه مان هم 70 الی 80 میلیون تومان میرود.

2. مسئله نگهداری برادرم چه؟

3. بین استخدام در سپاه و هدف تحصیلی مذکور ماندم که حقیقتا تکلیفم چیست؟ میخواهم انتظار امام زمان را بفهمم و بدانم رضایت ایشان در چیست؟ امیدوارم ان شاء الله جواب بدهید.

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

شما استخدام سپاه شوید ان شاءالله بهتر است

سعی کنید جبران کنید !یک خیریه ای هست به اسم ریحانه اون جا رو بررسی کنید ببینید امکان گذاشتن بچه ها درآن جا هست یا نه؟ شما اگر یک جا استخدام بشوید بهتر است حالا در کنارش برای خودتان هم درس بخوانید

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای