پاسخ به سوال در مورد مسائل تربیتی
سوال:
سلام علیکم طلبه پایه 1 هستم که انشاء الله در مهر ماه سال91 به پایه 2 راه میابم ؛ همیشه برنامه سالانه برای خود دارم، میخواهم از محضرتان سوال کنم که در این برنامه سالانه که از تابستان 91 تا تابستان 92 در نظر گرفته شده است:الف)چه کتاب های جنبی را پیشنهاد میکنید؟---خیلی مهم---ب)در کنار کتب اصلی چه کتاب هایی پیشنهاد میکنید؟(المنطق و سیوطی) درباره حفظ الفیه چه نظری دارید؟ج)آیا کتاب شیعه در اسلام علامه طباطبایی ره - تاریخ پیامبر آیت الله سبحانی(24 درس آن) را ارتقایی بخوانم؟د)کتاب مغنی را در پایه 2 ، کنار کتاب سیوطی بخوانم؟ه)در روز برای موفقیت چه مقدار خواب و چه مقدار مطالعه درسی و غیر درسی را توصیه میفرمایید؟ مدت ورزش رزمی من 1ساعت و نیم می باشد آیا این مدت سه روز در هفته زیاد است؟اجرکم عندالله

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:سلام علیکم و رحمة الله،اولین و مهمترین برنامه ما برنامه درسی رسمی حوزه است که شما باید آن را بدقت و درستی اجرا کنید. اگر می توانید ارتقائی بخوانید ارتقائی بخوانید. البته باز هم می گوئیم با دقت و کامل و فهمیدن درست درس.
کتاب جنبی کتابهای مرحوم استاد مطهری که سطح بندی هم شده است و سیر مطالعه این کتابها مشخص شده طبق آن عمل کنید- بعد کتابهای علامه سیدمرتضی عسگری و کتابهای استاد محمدتقی مصباح را مطالعه کنید. اولاً درس را درست و تمام بخوانید ببینید چه مقدار از وقت شما را می گیرد. شش ساعت خواب هم لازم است ورزش هم تا اینکه به جائی برسید بهمین شکل ادامه بدهید – البته نماز اول وقت و به جماعت و نماز شب و پنجاه آیه در غیر ماه رمضان و یک زیارت امام زمان صبح بعد از نماز را ترک نکنید.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای