پاسخ به سوال در مورد مسائل تربیتی
سوال:
عرض سلام محضرشما.من از کودکی به یک مشکل بزرگی برخوردم.و ان این بود که پدر و مادرم هنگام انجام امیزش مرا از خود دور نمی کردند و تنها با پوششی خود را در برابر من می پوشاندند.به طوری که ان خاطرات و نفس های اهسته مادر من در حال حاضر برای من اذیت کننده است.در اوایل بلوغ به خودارضایی گرفتار بودم اما تنها با عنایت الهی این عمل را کنار گذاشتم اما قوای جنسی هنوز بر من فشار می اورند.یا با اینترنت یا با ذهن البته به لطف الهی به خود ارضایی نمی کشد.ولی فشار مرا به سمت زنا می کشد.سوال این است با توجه به روایت حضرت رسول درباره دور بودن هنگام امیزش راه نجاتی هست؟و اگر هست چگونه ؟.التماس دعا به خصوص در اماکن متبرکه و زیارتگاهها

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، بلائی بر سر شما آمده چاره ای نیست باید تحمل کرد تا انشاءالله فراموش شود. شما در مورد این مسئله زیاد به خدای متعال پناه ببرید او باید کمک کند تا مشکل شما حل بشود و به امام زمان پناه ببرید و توسل کنید تا اثرات شوم آن حادثه پاک شود. البته بدانید این نجات امکان دارد و خدا و امام می توانند مشکل شما را حل بکنند.
وقتی خدای متعال کمک کرده و شما از خود ارضایی نجات یافته اید دیگر خیال هم نکنید که ممکن است فشار شما را بسوی بدتر از آن بکشاند و انشاءالله در این مورد هم نجات خواهید یافت. اینک برای اینکه از اینگونه فشارها نجات پیدا کنید بایستی چند کار بکنید.
1) ورزش کنید ورزش جدی و سنگین همچون ورزش کوه نوردی یا ورزشهای رزمی و حداقل شنا. اما تا آن اندازه که فشار انرژی جوانی را بشکند و ورزش می تواند سرریز انرژی را مصرف کرده و فشار را تعدیل بکند. بلکه آن را تخلیه کند.
2) نمازتان را صحیح و اول وقت بخوانید که این عامل بسیار جدی و مهم حفاظت از دین شماست.
3) هر روز به امام زنده و حیّ زمان توسل کنید از جمله زیارت آل یس را با توجه و تضرع بخوانید.
4) بدانید جز خدای متعال هیچ کس حافظ آدم از گناه نیست و همیشه او را برای حفظ از گناه در نظر داشته باشید و بدانید اگر یکسال هم انسان گناه نکرد ممکن است فردای آن سال در یکروز باندازه یکسال و بیشتر گناه کند مگر این که خدای متعال کمک کند.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای